Tangible Programming Bricks

Материал из Поле цифровой дидактики
Версия от 14:28, 9 июня 2022; Patarakin (обсуждение | вклад) (1 версия импортирована)
(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)


Краткое описание языка
Компетенции в каких сферах формирует Computational Thinker
Парадигмы программирования
Возрастная категория
Назначение языка (Общее / Учебное) Мини-язык для обучения
Visual_Text_Blocks Блоки-Иконки
Измерение (2D/3D/Tangible) Tangible
Область знаний
Открытость продукта Открытый
Address
Предки (Ancestors) LogoBlocks
Потомки (Descendants)
Активность в данный момент Project is closed
Доступны ремиксы?
Год создания
Создатели
Поясняющее видео
Используется для создания мобильных приложений?


Tangible Programming Bricks упоминается в свойствах следующих страниц


Tangible Programming Bricks: T. McNerney, MIT Media Lab, 2000 [McNerney,2000]

Tangible Programming Bricks are Lego blocks that can be stacked together to form programs. The designer’s intent in creating these was to provide a simple interface to appliances and toys and to create a programming environment that would allow children to collaboratively explore ideas. While the work concentrated on the hardware implementation of the Lego blocks, the designer created three prototype environments using Lego blocks that represent commands. To allow a greater variety of commands, users could insert a small card (e.g. microchip) into a block. Each block could accept a single card, allowing users to communicate with other blocks via IR transmission, supply parameters to commands, sense the environment, or display variables. The three prototype languages allowed children to teach toy cars to dance, kitchen users to program microwaves, and toy trains to react to signals along the side of the tracks in unique ways. By stacking blocks together with accompanying cards, if necessary, users could construct simple programs.