LogoBlocks
Материал из Поле цифровой дидактики
Краткое описание языка | Графический блочный язык для программирования кирпичиков Programmable Brick |
---|---|
Компетенции в каких сферах формирует | Empowered Learner, Computational Thinker |
Парадигмы программирования | Функциональное программирование, Объектно-ориентированное программирование |
Возрастная категория | 8 |
Назначение языка (Общее / Учебное) | Мини-язык для обучения |
Visual_Text_Blocks | Блоки-Иконки |
Измерение (2D/3D/Tangible) | 2D |
Область знаний | |
Открытость продукта | Коммерческий |
Address | |
Предки (Ancestors) | Logo |
Потомки (Descendants) | Lego Mindstorms |
Активность в данный момент | Project is closed |
Доступны ремиксы? | Нет |
Год создания | 1996 |
Создатели | |
Поясняющее видео | https://www.youtube.com/watch?v=BHe2r2WU-T8 |
Используется для создания мобильных приложений? | Нет |
- LogoBlocks упоминается в свойствах следующих страниц
LogoBlocks is a graphical programming language designed for the Programmable Brick, a precursor to the commercial Lego Mindstorms system, developed by the MIT Media Lab. In LogoBlocks, labeled graphical shapes represent commands in BrickLogo, an extension of Logo that provides commands for the Programmable Brick. These graphical blocks can be dragged off a tool palette on the side of the screen to a main work area where they can be placed next to other blocks to form programs. Like many visual programming environments, changes to programs may require the user to move existing statements to make room for new ones.
- LogoBlocks: A Begel, MIT Media Lab, 1996 [Begel, 1996, MIT Media Lab]