Категория:Competence: различия между версиями
Patarakin (обсуждение | вклад) |
Patarakin (обсуждение | вклад) |
||
Строка 3: | Строка 3: | ||
В категории Competence собраны знания и умения, которых требуют стандарты в различных странах. '''Важно!''' - здесь не только стандарты в области вычислительного мышления, здесь вообще все имеющиеся требования самых разных стандартов. Категория задает общий шаблон представления этих материалов. | В категории Competence собраны знания и умения, которых требуют стандарты в различных странах. '''Важно!''' - здесь не только стандарты в области вычислительного мышления, здесь вообще все имеющиеся требования самых разных стандартов. Категория задает общий шаблон представления этих материалов. | ||
{{#ask: [[Категория:Competence | {{#ask: [[Категория:Competence]] }} | ||
---- |
Версия 11:47, 19 февраля 2023
Эта категория использует форму Competence.
В категории Competence собраны знания и умения, которых требуют стандарты в различных странах. Важно! - здесь не только стандарты в области вычислительного мышления, здесь вообще все имеющиеся требования самых разных стандартов. Категория задает общий шаблон представления этих материалов.
Acknowledge they are developing their own authoritative voices in a particular area and recognize the responsibilities this entails, Actively seek performance feedback from people, Analyze age-appropriate data, Appropriation (the ability to meaningfully sample and remix media content), Arranging personnel information into an organizational chart, Articulate personal learning goals, select and manage appropriate technologies to achieve them, Ask questions, suggest solutions, test ideas to solve problems, Become familiar with age-appropriate criteria for evaluating digital content, Begin to transfer their learning to different tools or learning environments, Break a problem into parts and identify ways to solve the problem, Break down problems into smaller parts, identify key information and propose solutions, Break problems into component parts, identify key pieces and use that information to problem solve, Build a network of experts and peers within school policy, Build on the shared vision by collaboratively creating a strategic plan, Build the confidence and competency of educators to put the ISTE Standards for Students and Educators into practice, Collaborate with a teacher to employ appropriate research techniques to locate digital resources, Communicate complex ideas clearly using various digital tools, Communicate effectively with stakeholders to gather input on the plan, Create digital artifacts to communicate ideas visuall, Create original works and learn strategies for remixing, Create original works or responsibly repurpose other digital resources into new creative works, Cultivate responsible online behavior, Define different types of authority, Demonstrate an ability to persevere and handle greater ambiguity as they work to solve open-ended problems, Demonstrate an understanding of how automation works, Demonstrate an understanding of the role an online identity plays in the digital world, Demonstrate an understanding of what personal data is, Demonstrate an understanding of what personal data is and how to keep it private and secure, Demonstrate an understanding that technology is all around them and the importance of keeping their information private, Demonstrate and advocate for an understanding of intellectual property with both print and digital media, Demonstrate and advocate for positive, safe, legal and ethical habits, Demonstrate and encourage respect for intellectual property, Demonstrate perseverance when working to complete a challenging task, Demonstrate perseverance when working with open-ended problems, Determine their role on a team to meet goals, based on their knowledge of technology and content, Develop learning assessments that provide a personalized, actionable view of student progress in real time, Develop learning goals in collaboration with an educator, select the technology tools to achieve them, Develop the skills needed to lead and navigate change, Empower educators to exercise professional agency, Engage education stakeholders in developing and adopting a shared vision for using technology, Engage in a cyclical design process to develop prototypes, Engage in a design process and employ it to generate ideas, Engage in a design process to develop, test and revise prototypes, Ensure all students have access to the technology and connectivity necessary to participate in authentic and engaging learning opportunities, Ensure all students have skilled teachers who actively use technology to meet student learning needs, Ensure that resources for supporting the effective use of technology for learning are sufficient and scalable to meet future demand, Establish partnerships that support the strategic vision, achieve learning priorities and improve operations, Evaluate progress on the strategic plan, Evaluating whether a database contains appropriately current and pertinent information, Explore a variety of teacher-selected tools to organize information… следующие результаты
Страницы в категории «Competence»
Показано 200 страниц из 205, находящихся в данной категории.
(Предыдущая страница) (Следующая страница)A
- Acknowledge they are developing their own authoritative voices in a particular area and recognize the responsibilities this entails
- Actively seek performance feedback from people
- Analyze age-appropriate data
- Appropriation (the ability to meaningfully sample and remix media content)
- Arranging personnel information into an organizational chart
- Articulate personal learning goals, select and manage appropriate technologies to achieve them
- Ask questions, suggest solutions, test ideas to solve problems
B
- Become familiar with age-appropriate criteria for evaluating digital content
- Begin to transfer their learning to different tools or learning environments
- Break a problem into parts and identify ways to solve the problem
- Break down problems into smaller parts, identify key information and propose solutions
- Break problems into component parts, identify key pieces and use that information to problem solve
- Build a network of experts and peers within school policy
- Build on the shared vision by collaboratively creating a strategic plan
- Build the confidence and competency of educators to put the ISTE Standards for Students and Educators into practice
C
- Collaborate with a teacher to employ appropriate research techniques to locate digital resources
- Communicate complex ideas clearly using various digital tools
- Communicate effectively with stakeholders to gather input on the plan
- Create digital artifacts to communicate ideas visuall
- Create original works and learn strategies for remixing
- Create original works or responsibly repurpose other digital resources into new creative works
- Cultivate responsible online behavior
D
- Define different types of authority
- Demonstrate an ability to persevere and handle greater ambiguity as they work to solve open-ended problems
- Demonstrate an understanding of how automation works
- Demonstrate an understanding of the role an online identity plays in the digital world
- Demonstrate an understanding of what personal data is
- Demonstrate an understanding of what personal data is and how to keep it private and secure
- Demonstrate an understanding that technology is all around them and the importance of keeping their information private
- Demonstrate and advocate for an understanding of intellectual property with both print and digital media
- Demonstrate and advocate for positive, safe, legal and ethical habits
- Demonstrate and encourage respect for intellectual property
- Demonstrate perseverance when working to complete a challenging task
- Demonstrate perseverance when working with open-ended problems
- Determine their role on a team to meet goals, based on their knowledge of technology and content
- Develop learning assessments that provide a personalized, actionable view of student progress in real time
- Develop learning goals in collaboration with an educator, select the technology tools to achieve them
- Develop the skills needed to lead and navigate change
E
- Empower educators to exercise professional agency
- Engage education stakeholders in developing and adopting a shared vision for using technology
- Engage in a cyclical design process to develop prototypes
- Engage in a design process and employ it to generate ideas
- Engage in a design process to develop, test and revise prototypes
- Ensure all students have access to the technology and connectivity necessary to participate in authentic and engaging learning opportunities
- Ensure all students have skilled teachers who actively use technology to meet student learning needs
- Ensure that resources for supporting the effective use of technology for learning are sufficient and scalable to meet future demand
- Establish partnerships that support the strategic vision, achieve learning priorities and improve operations
- Evaluate progress on the strategic plan
- Evaluating whether a database contains appropriately current and pertinent information
- Explore a variety of teacher-selected tools to organize information
- Explore a variety of technologies that will help them in their learning
- Explore and practice how a design process works to generate ideas
- Explore different points of view on various topics
- Explore or solve problems by selecting technology for data analysis
- Explore real-world issues and problems and actively pursue an understanding of them and solutions for them
- Explore real-world issues and problems and share their ideas
- Explore real-world problems and issues and collaborate with others to find answers or solutions
I
L
- Lead teams to collaboratively establish robust infrastructure and systems needed to implement the strategic plan
- Learn about audience and consider their expected audience
- Learn about ownership and sharing of information
- Learn about various technologies that can be used to connect to others or make their leaning environments personal
- Learn how to evaluate sources
- Locate and collect resources from a variety of sources and organize assets into collections
M
P
- Participate regularly in online professional learning networks to collaboratively learn with and mentor other professionals
- Perform a variety of roles within a team using age-appropriate technology
- Practice and demonstrate the ability to evaluate resources
- Practice and encourage others in safe, legal and ethical behavior
- Practice defining problems to solve by computing for data analysis, modeling or algorithmic thinking
- Practice responsible use of technology through teacher-guided online activities
- Practice the ability to effectively use research strategies
- Present content designed for specific audiences
- Protect privacy and security by ensuring that students and staff observe effective privacy and data management policies
R
S
- Seek from feedback from both people and features embedded in digital tools
- Select and use digital tools to support a design process
- Select appropriate platforms and tools to create, share and communicate their work
- Select collaborative technologies and use them to work with others
- Select effective technology to represent data
- Select technology to share their ideas
- Selecting and organizing slides for distinct presentations to different audiences
- Set goals to remain current on emerging technologies for learning
- Share ideas in multiple ways
- Share lessons learned and the impact of learning with technology with other education leaders
- Simulation (the ability to interpret and construct dynamic models of real world processes)
- Sorting files, emails or database returns to clarify clusters of related information
- Students choose different tools for creating something new
- Students use technology tools to work with friends
- Support educators in using technology to advance learning that meets the diverse needs
T
U
- Understand and explore basic concepts related to automation, patterns and algorithmic thinking
- Understand how technology is used to make a task easier
- Understand how to be careful when using devices and how to be safe online
- Understand that many disciplines have acknowledged authorities in the sense of well-known scholars
- Use a design process to develop ideas or creations
- Use age-appropriate digital and non-digital tools to design something
- Use age-appropriate technologies to work together
- Use collaborative technologies to connect with others, including peers, experts and community members, to learn about issues and problems
- Use digital and non-digital tools to plan and manage a design process
- Use digital tools and resources, contained within a classroom platform
- Use digital tools to create original works
- Use digital tools to interact with others to develop a richer understanding of different perspectives
- Use digital tools to work with friends and people from different backgrounds
- Use research tools and indicators of authority to determine the credibility of sources
- Use technology to communicate with others
- Use technology to regularly engage in reflective practices that support personal and professional growth
- Utilize the features and functions of a variety of creation or communication tools
В
- Владение методами моделирования
- Владение навыками познавательной рефлексии
- Владение простейшими способами представления и анализа статистических данных
- Владение универсальным языком программирования высокого уровня
- Владение элементарными навыками формализации прикладной задачи
- Выявление потребностей в развитии других людей
З
- Задавать вопросы, необходимые для организации собственной деятельности и сотрудничества с партнёром
- Записывать, фиксировать информацию об окружающем мире с помощью инструментов ИКТ
- Знает нормы информационной этики и права
- Знает о базах данных, их структуре, средствах создания и работы с ними
- Знает о о кодировании и декодировании данных
- Знание алгоритмов поиска и сортировки
- Знание основных алгоритмов обработки числовой и текстовой информации
- Знание принципов и процедур набора персонала
- Знания о человеческом поведении и деятельности
И
- Играть ведущую роль в разработке ИКТ-стратегии школы
- Иметь представление о функциях оборудования и стандартных офисных приложений и уметь их использовать
- Интегрировать ИКТ в программу изучения конкретного предмета
- Использовать ИКТ для самостоятельного профессионального развития
- Использовать технологии для взаимодействия с профессиональным сообществом
К
О
- Обеспечение личной помощи, медицинской помощь, эмоциональной поддержки, или другой личной помощи другим людям.
- Общение с людьми вне организации, представление информации для клиентов, общественности, правительства и других внешних источников
- Овладение основами картографической грамотности и использования географической карты как одного из языков международного общения
- Овладение основными навыками нахождения, использования и презентации географической информации
- Овладение элементарными практическими умениями использования приборов для определения характеристик компонентов географической среды
- Определять пути максимально эффективного использования личностно-ориентированного подхода к обучению
- Организовать пространство для занятий для поддержки различных методик инклюзивного обучения
- Освоение начальных форм познавательной и личностной рефлексии
- Осуществлять выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости от конкретных условий
- Осуществлять запись (фиксацию) выборочной информации об окружающем мире и о себе самом
- Осуществлять поиск необходимой информации для выполнения учебных заданий
- Осуществлять расширенный поиск информации с использованием ресурсов библиотек и сети Интернет
- Осуществлять синтез как составление целого из частей
- Оценивать вероятность события в простейших случаях
П
- Последовательно и полно передавать партнёру необходимую информацию как ориентир для построения действия
- Постоянно заниматься инновационной деятельностью
- Представлять, анализировать и интерпретировать данные
- При определении параметров обучения предусмотреть поощрение учащихся к самоорганизации
- Применять гибкий подход к использованию цифровых инструментов
- Приобретение первоначальных представлений о компьютерной грамотности
- Проанализировать образовательные стандарты и определить возможности для использования ИКТ в педагогических целях
Р
- Различать виды информации по способам ее восприятия человеком и по способам ее представления на материальных носителях
- Разрабатывать проектные учебные мероприятия с использованием ИКТ
- Разрабатывать, модифицировать и применять в учебном процессе педагогические практики, соответствующие международным документам
- Разработка программного обеспечения, создание функций, ввод данных, обработка информации
- Разъяснить, как их работа в классе соотносится с институциональной и/или государственной политикой и содействует ее реализации
- Рекрутинг, проведение собеседований, отбора, найма сотрудников в организацию
С
- Сбор и обработка информации, используемой в профессиональной деятельности
- Составить и записать алгоритм для конкретного исполнителя
- Сочетать различные цифровые инструменты и ресурсы
- Способен конструктивно действовать даже в ситуациях неуспеха
- Способность быстро разбираться, комбинировать и организовывать информацию в значимые модели
- Способность генерировать или использовать различные наборы правил для объединения или группировки вещей по-разному
- Способность запоминать информацию
- Способность параллельного выполнения двух или более видов деятельности
- Способность передавать информацию и идеи в письменном виде, так чтобы идеи были понятны другим
- Способность применять общие правила к конкретным задачам производить ответы, которые имеют смысл
- Способность сложения, вычитания, умножения или деления
- Способность читать и понимать информацию и идеи, представленные в письменном виде
У
- Умеет использовать различные способы поиска
- Умеет использовать средства информационных и коммуникационных технологий
- Умеет работать с геоинформационными системами
- Умеет строить математические объекты информатики
- Умение действовать в соответствии с алгоритмом и строить простейшие алгоритмы
- Умение использовать средства информационных и коммуникационных технологий
- Умение правильно выбрать математические методы и формулы для решения проблемы
- Умение слушать и понимать информацию и идеи, представленные посредством произносимых слов и предложений
- Умения соблюдать нормы информационной этики и права
- Управление подчиненными, включая установление стандартов деятельности и мониторинг производительности
- Участвовать в формировании сообществ знаний