Josef

Материал из Поле цифровой дидактики


Краткое описание языка Язык для обучения, в котором учащийся управлял поведением робота
Компетенции в каких сферах формирует Computational Thinker
Парадигмы программирования
Возрастная категория 10
Назначение языка (Общее / Учебное) Мини-язык для обучения
Visual_Text_Blocks Текст
Измерение (2D/3D/Tangible) 2D
Область знаний
Открытость продукта Открытый
Address
Предки (Ancestors) Logo
Потомки (Descendants) Karel
Активность в данный момент Project is closed
Доступны ремиксы? Нет
Год создания 1980
Создатели
Поясняющее видео
Используется для создания мобильных приложений? Нет


Josef упоминается в свойствах следующих страниц


Josef was created in 1980s and is not active anymore. Like Karel the Robot, it is intended to introduce programming to beginners using a robot, Josef, in a simulated world. Josef lived in ‘Wolfville’, which was represented by an ASCII map; but users could replace the map. The robot knew how to turn left and right and move forward. The user could set the speed at which Josef moved. Unlike Karel, Josef could say and listen for text strings, enabling input - output programs. Additionally, he could drop text markers (e.g. the string “cat”) similar to Karel’s beepers anywhere in his world. Unlike Karel, Josef was intended for a full semester of programming for non-Computer Science majors; so, it included several programming constructs, such as parameters, variables, and recursion (P. L. Brusilovsky 1993; Peter Brusilovsky et al. 1997).