Обсуждение:Программирование на языках высокого уровня
Материал из Поле цифровой дидактики
Собираем материалы
- Компетенции
- Понятия
- Книги
| Inventor |
---|
20 things to do | Papert Solomon |
A new kind of science | Вольфрам, Стивен |
APIs for social scientists: A collaborative review | |
Agent-Based and Individual-Based Modeling: A Practical Introduction | Railsback Grimm |
An Introduction to Agent-Based Modeling: Modeling Natural, Social, and Engineered Complex Systems with NetLogo | Wilensky Rand |
App Inventor 2 (book) | Hal Abelson |
As We May Think | Bush |
Awash in Data | Erickson |
Blown to Bits | Hal Abelson |
Children Learning to Code | Patarakin Parandekar |
Computer Science Logo Style | Harvey |
Computer Science with Snap! by Examples | Modrow |
Growing Artificial Societies: Social Science From the Bottom Up (Complex Adaptive Systems) | Epstein Axtell |
Head First. Паттерны проектирования | Фримен, Робсон |
Individual-Based Models of Cultural Evolution: A Step-by-Step Guide Using R | Acerbi |
Interactive web-based data visualization with R, plotly, and shiny | Sievert |
Learn ggplot2 using Shiny App | |
Literacy and Education | Gee |
Mastering Shiny: Build Interactive Apps, Reports, and Dashboards Powered by R | Wickham |
Mindstorms | Papert |
Modeling Social Behavior: Mathematical and Agent-Based Models of Social Dynamics and Cultural Evolution | Smaldino |
Open Sources: Voices from the Open Source Revolution | Уолл |
Outstanding User Interfaces with Shiny | Granjon |
Perceptrons: an introduction to computational geometry | Papert Minsky |
R for Data Science | Wickham |
Simply Scheme: Introducing Computer Science | Harvey |
Sorting Things Out | Bowker, Star |
Structure and Interpretation of Computer Programs | Hal Abelson |
The Media Equation: How People Treat Computers, Television, and New Media Like Real People and Places | Reeves Naas |
The Wiki Way: Quick Collaboration on the Web | Cunningham Leuf |
Thinking Like a Tree | Resnick |
Tidy Modeling with R | Sigle |
Turtle Geometry: The Computer as a Medium for Exploring Mathematics | Hal Abelson DiSessa |
Turtles, termites, and traffic jams: explorations in massively parallel microworld | Resnick |
Using Prototypical Objects to Implement Shared Behavior in Object Oriented Systems | Liberman |
What Is ChatGPT Doing ... and Why Does It Work? | Генеративный искусственный интеллект Вольфрам, Стивен |
What video games have to teach us about learning and literacy | Gee |
Working with MediaWiki | Koren |
Кибернетика и общество | Винер |
Классификация, регрессия и другие алгоритмы Data Mining с использованием R | Шитиков, Мастицкий |
Мировой суперорганизм | Heylighen |
Мифический человеко-месяц или как создаются программные системы | Брукс |
Незримый колледж МЭШ | Patarakin |
Объекты и пространства | Ло |
Оркестр играет без дирижера: размышления об эволюции некоторых технических систем и управлении ими | Варшавский Поспелов Д.А. |
СИСТЕМНАЯ ИНЖЕНЕРИЯ — 2022 | Левенчук |
Сообщество разума | Minsky |
Стили и методы программирования | Непейвода |
Теория учебных задач: психолого-педагогический аспект | Балл |
Феномен науки: Кибернетический подход к эволюции | Турчин |