Участник:Lizon

Материал из Поле цифровой дидактики
Версия от 11:29, 12 ноября 2022; Lizon (обсуждение | вклад)
(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)



Показываем книги из датасета

Автор Год Название
Quine, W. V. 1956 Quantifiers and Propositional Attitudes
Tulia Ricardo-Barreto, Carmen; Jabba Molinares, Daladier; Llinás, Humberto; M Peña Santodomíngo, Judith; Milena Astorga Acevedo, Cinthia; D Acevedo Rodríguez, Pedro; P Baloco Navarro, Claudia; M Villarreal Villa, Sandra 2020 Trends in Using ICT Resources by Professors in HEIs (Higher Education Institutions)
Sixto-García, José; Duarte-Melo, Ana 2020 Self-destructive content in university teaching: new challenge in the Digital Competence of Educators
Dudin, Mihail Nikolaevich; Afanasyev, Vladimir Vasilievich; Afanaseva, Irina Vasilyevna; Rezakov, Ravil Garifovich 2019 Formation of media education in Russia (from the Middle Ages to the present day)
Е.е, Гетманова 2009 Интерактивная лекция по электростатике
Викторович, Кузнецов Михаил 2011 Интерактивная лекция как методическая среда для развития речевых умений в их комбинации
Е.в, Зеленина 2017 Лекция с интерактивным компонентом
Андреевна, Пичкуренко Елена; Ивановна, Архипова Алевтина 2016 Структура интерактивной лекции в контексте герменевтического подхода
Владимировна, Титова Светлана; Тур, Талмо 2015 Модель интерактивной лекции на базе мобильных технологий
Александровна, Челнокова Елена; Сергеевич, Челноков Александр; Алексеевна, Максимова Ксения; Александровна, Лапшина Ирина; Евгеньевна, Барабина Ирина 2020 ИНТЕРАКТИВНАЯ ЛЕКЦИЯ КАК ФОРМА ОБУЧЕНИЯ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ
Romijn, Bodine R.; Slot, Pauline L.; Leseman, Paul P.M. 2021 Increasing teachers’ intercultural competences in teacher preparation programs and through professional development: A review
Rivas, Alberto; González-Briones, Alfonso; Hernández, Guillermo; Prieto, Javier; Chamoso, Pablo 2021 Artificial neural network analysis of the academic performance of students in virtual learning environments
Кузнецов, Михаил Викторович 2011 Интерактивная Лекция Как Методическая Среда Для Развития Речевых Умений В Их Комбинации
Кузнецов, Михаил Викторович 2011 Методика развития речевых умений в процессе их комбинации на интерактивной лекции у студентов языкового вуза
Кузнецов, Михаил Викторович 2011 Механизм Взаимодействия Речевых Умений В Процессе Их Комбинации На Интерактивной Лекции У Студентов Языкового Вуза
Золотарева, Лариса Романовна 2011 Лекция-образ - интерактивная технология педагогического искусствоведения
Титова, Светлана Владимировна; Талмо Тур 2015 Модель Интерактивной Лекции На Базе Мобильных Технологий
Молчанова, Е. Е. 2015 К Вопросу Об Интерактивной Лекции Как Форме Обучения В Системе Профессиональной Подготовки Студентов
Гаркуша, Галина Геннадьевна; Зиновченко, Александр Николаевич 2015 Интеллектуальное компьютерное приложение "Виртуальная интерактивная лекция"
Казаков, В. В. 2007 Система Организации Электронных Лекций С Видеосвязью И Разнородным Интерактивным Демонстрационным Рядом
Белинская, Дина Викторовна; Круглова, Ксения Сергеева; Рязанова, Ирина Владимировна 2020 Особенности дистанционного обучения в период самоизоляции (на примере мнений студентов ТГУ имени Г.Р. Державина)
Трегубова, Татьяна Моисеевна 2020 Профессиональное Развитие Педагогов: Концептуальные Идеи И Бенчмаркинг Лучших Практик
Лозинская, Анна Михайловна; Лапенок, Марина Вадимовна; Рожина, Ирина Венокентьевна 2018 Методика Разработки И Применения Электронных Образовательных Ресурсов Для Обучения На Неродном Языке Общенаучным Дисциплинам
Zhang, Jia-Hua; Zou, Liu-cong; Miao, Jia-jia; Zhang, Ye-Xing; Hwang, Gwo-Jen; Zhu, Yue 2019 An individualized intervention approach to improving university students’ learning performance and interactive behaviors in a blended learning environment
Zhang, Jia-Hua; Zou, Liu-cong; Miao, Jia-jia; Zhang, Ye-Xing; Hwang, Gwo-Jen; Zhu, Yue 2020 An individualized intervention approach to improving university students’ learning performance and interactive behaviors in a blended learning environment
Florenthal, Bela 2016 The Value of Interactive Assignments in the Online Learning Environment
Crane, R. A.; Comley, S. 2020 Influence of social learning on the completion rate of massive online open courses
2020 Information Technologies in Foreign Language Education
Bäwert, Andjela; Holzinger, Anita 2019 Practice makes perfect! Patient safety starts in medical school: Do instructional videos improve clinical skills and hygiene procedures in undergraduate medical students?
Tomsk Polytechnic University, Tomsk, Russian Federation; Guryeva, Irina Yu.; Kotov, Anton S.; Murastova, Ksenia A. 2019 The Modernisation of Historical Education in a Higher Engineering School (The Case of Tomsk Polytechnic University)
Joseph, Mickaël Antoine; Roach, Erna Judith; Natarajan, Jansirani; Karkada, Suja; Cayaban, Arcalyd Rose Ramos 2021 Flipped classroom improves Omani nursing students performance and satisfaction in anatomy and physiology
Terenko, Olena; Ogienko, Olena 2020 How to Teach Pedagogy Courses Online at University in COVID-19 Pandemic: Search for Answers
Seidlein, Anna-Henrikje; Bettin, Hartmut; Franikowski, Philipp; Salloch, Sabine 2020 Gamified E-learning in medical terminology: the TERMInator tool
Fitzgerald, Ange; Parr, Graham; Williams, Judy; Wellam, Rachel; Howard, Bethany; Zandes, Stavroula; Diug, Basia 2020 Interfaculty collaboration for improving international mobility experiences: sustaining a dialogue across difference
Li, Yi-Bin; Zheng, Wen-Zhi; Yang, Fan 2017 Cooperation Learning of Flip teaching style on the MBA Mathematics Education Efficiency
Delgado, Vanessa Decoding the Hidden Curriculum: Latino/a First-Generation College Students' Influence on Younger Siblings' Educational Trajectory
Georgiou, H. 2020 Characterising communication of scientific concepts in student-generated digital products
Казанцева, Виктория Алексеевна 2017 Сущность и содержание опыта нравственного воспитания младших школьников, обучающихся в гетерогенных ученических группах
Васильевна, Попова Антонина; Николаевна, Крылова Ольга 2019 Гетерогенные группы учащихся: становление и содержание понятия
Стаховский, Тимофей 2017 Гетерогенные группы обучающихся в современной школе
Stadlinger, Bernd; Jepsen, Soren; Chapple, Iain; Sanz, Mariano; Terheyden, Hendrik 2021 Technology-enhanced learning: a role for video animation
Aznar-Diaz, Inmaculada; Hinojo-Lucena, Francisco-Javier; Caceres-Reche, Maria-Pilar; Romero-Rodriguez, Jose-Maria 2020 Pedagogical Approaches in the Knowledge Society: The Flipped Classroom Method for the Development of Creativity and Dialogical Learning
Fuentes Cabrera, Arturo; Parra-Gonzalez, Maria Elena; Lopez Belmonte, Jesus; Segura-Robles, Adrian 2020 Educational Potentials of Flipped Learning in Intercultural Education as a Transversal Resource in Adolescents
Dooly, Melinda; Sadler, Randall 2020 "If you don't improve, what's the point?" Investigating the impact of a "flipped" online exchange in teacher education
Arruabarrena, Rosa; Sanchez, Ana; Blanco, Jose M.; Vadillo, Jose A.; Usandizaga, Imanol 2019 Integration of good practices of active methodologies with the reuse of student-generated content
Oznacar, Behcet; Koprulu, Fatma; Caglar, Mehmet 2019 The Success of Implementing Flipped Classroom in Teaching Foreign Language for International Students
Gavassa, Sat; Benabentos, Rocio; Kravec, Marcy; Collins, Timothy; Eddy, Sarah 2019 Closing the Achievement Gap in a Large Introductory Course by Balancing Reduced In-Person Contact with Increased Course Structure
Birova, Lenka 2019 Flipped classroom and its use in teaching English as a foreign language
Lin, Yi-Ti 2019 Cooperative Experiential Learning in a Flipped Translation Classroom
McCollum, Brett M.; Fleming, Cassidy L.; Plotnikoff, Kara M.; Skagen, Darlene N. 2017 Relationships in the Flipped Classroom
Клинов, Виленин Георгиевич; Сидоров, Алексей Александрович 2018 Мировые тенденции в распределении доходов и проблемы социально-экономического развития
Старцев, Максим Валерьевич; Джабраилов, Магомед Ахмедович; Колесникова, Оксана Ивановна 2020 Социально-экономические детерминанты трансформации системы образования в России
Карова, Елена Анатольевна 2020 Миграция человеческого капитала
Сорокин, Александр Владимирович 2017 Межотраслевая конкуренция и образование средней нормы прибыли как предпосылка реиндустриализации
Марджинсон Саймон 2017 Общественные блага, производимые в высших учебных заведениях России (пер. с англ. Е. Шадриной)
Хавенсон,, Татьяна Евгеньевна; Чиркина, Татьяна Александровна 2019 Образовательный выбор учащихсяпосле 9-го и 11-го классов:сравнение первичных и вторичных эффектов социально-экономического положения семьи
Drijvers, Paul; Doorman, Michiel; Boon, Peter; Reed, Helen; Gravemeijer, Koeno 2010 The teacher and the tool: instrumental orchestrations in the technology-rich mathematics classroom
Чернявская, Валентина Станиславовна; Мишарева, Анна Евгеньевна 2020 Педагогическая интенциональность учителя и ее влияние на учебную мотивацию учеников начальной школы
Лави Виктор 2010 Оплата по результатам: влияние на объем и продуктивность работы учителей и принципы оценивания учеников
Борисенко, Наталья Анатольевна 2018 "Барометр влияния", или Какие факторы оказывают наибольшее воздействие на обучение Рецензия на книгу: Джон Хэтти "Видимое обучение"
Lai, Yi-Chen; Peng, Li-Hsun 2020 Effective Teaching and Activities of Excellent Teachers for the Sustainable Development of Higher Design Education
Manasia, Loredana; Ianos, Maria Gratiela; Chicioreanu, Teodora Daniela 2020 Pre-Service Teacher Preparedness for Fostering Education for Sustainable Development: An Empirical Analysis of Central Dimensions of Teaching Readiness
Song, Hye-Jeong; Kim, Hong-Ki; Kim, Jong-Dae; Park, Chan-Young; Kim, Yu-Seop 2019 Inter-Sentence Segmentation of YouTube Subtitles Using Long-Short Term Memory (LSTM)
Al Zumor, Abdulwahid Qasem 2019 Challenges of Using Emi in Teaching and Learning of University Scientific Disciplines: Student Voice
Huhn, Daniel; Al Halabi, Karam; Alhalabi, Obada; Armstrong, Christina; Morley, Alexandra Castell; Herzog, Wolfgang; Nikendei, Christoph 2018 Interactive peer-guided examination preparation course for second-year international full-time medical students: quantitative and qualitative evaluation
Huhn, Daniel; Al Halabi, Karam; Alhalabi, Obada; Armstrong, Christina; Castell Morley, Alexandra; Herzog, Wolfgang; Nikendei, Christoph 2018 Interactive peer-guided examination preparation course for second-year international full-time medical students: quantitative and qualitative evaluation
MacKay, Jill R.D. 2020 First year undergraduates make use of recordings to overcome the barriers to higher education: evidence from a survey
Moon, Chi Yun; Zhang, Shuai; Larke, Patricia; James, Marlon 2020 We Are Not All the Same: A Qualitative Analysis of the Nuanced Differences Between Chinese and South Korean International Graduate Students’ Experiences in the United States
MacKay, Jill R. D. 2020 First year undergraduates make use of recordings to overcome the barriers to higher education: evidence from a survey
Couperthwaite, John; Leadbeater, Wendy; Nightingale, Karl; Shuttleworth, Tom 2012 Evaluating the use and impact of lecture recording in undergraduates: Evidence for distinct approaches by different groups of students
Bonesrønning, Hans 2004 Can effective teacher behavior be identified?
Nye, Barbara; Hedges, Larry 2004 How Large Are Teacher Effects?
Gerritsen, Sander; Plug, Erik; Webbink, Dinand 2017 Teacher Quality and Student Achievement: Evidence from a Sample of Dutch Twins
Kurum, Gul; Erdemli, Ozge 2021 Challenges Encountered by Academicians in International Students' Education: Turkey Case
Kuprina, T. V.; Beketova, A. P.; Minasyan, S. M. 2019 Self-Organising Systems in the Context of Academic Environment
Shadiev, Rustam; Chien, Yu-Cheng; Huang, Yueh-Min 2020 Enhancing Comprehension of Lecture Content in a Foreign Language as the Medium of Instruction: Comparing Speech-to-Text Recognition With Speech-Enabled Language Translation
Limongelli, Carla; Lombardi, Matteo; Marani, Alessandro; Sciarrone, Filippo; Temperini, Marco 2016 A recommendation module to help teachers build courses through the Moodle Learning Management System
Kangas, Jari; Rantanen, Elisa; Kettunen, Lauri 2017 How to facilitate freshmen learning and support their transition to a university study environment
Zhang, Jia-Hua; Zou, Liu-cong; Miao, Jia-jia; Zhang, Ye-Xing; Hwang, Gwo-Jen; Zhu, Yue 2020 An individualized intervention approach to improving university students’ learning performance and interactive behaviors in a blended learning environment
Feng, Haoda; Wang, Jin 2021 Learning in a Digital World: Perspective on Interactive Technologies for Formal and Informal Education
Ross, Robert 2017 MoodleNFC – integrating smart student ID cards with moodle for laboratory assessment
Florenthal, Bela 2016 The Value of Interactive Assignments in the Online Learning Environment
Burns, Adrienne; Holford, Peter; Andronicos, Nicholas 2020 Enhancing understanding of foundation concepts in first year university STEM: evaluation of an asynchronous online interactive lesson
Yin, Chengjiu; Yamada, Masanori; Oi, Misato; Shimada, Atsushi; Okubo, Fumiya; Kojima, Kentaro; Ogata, Hiroaki 2019 Exploring the Relationships between Reading Behavior Patterns and Learning Outcomes Based on Log Data from E-Books: A Human Factor Approach
Sautière, P.-E.; Blervacq, A.-S.; Vizioli, J. 2019 Production and uses of e-learning tools for animal biology education at university
Hillier, Mathew 2018 Bridging the digital divide with off-line e-learning
Kang, Hee Young; Kim, Hae Ran 2021 Impact of blended learning on learning outcomes in the public healthcare education course: a review of flipped classroom with team-based learning
Surov, Alexey; March, Christine; Pech, Maciej 2021 Curricular teaching during the COVID-19-pandemic Evaluation of an online-based teaching concept
Joseph, Mickael Antoine; Roach, Erna Judith; Natarajan, Jansirani; Karkada, Suja; Cayaban, Arcalyd Rose Ramos 2021 Flipped classroom improves Omani nursing students performance and satisfaction in anatomy and physiology
Sengul, Fatma; Bostanci, Hanife Bensen 2021 In-Class versus Out-of-Class Flipped Classroom Models in English as a Foreign Language Writing
Rasheed, Rasheed Abubakar; Kamsin, Amirrudin; Abdullah, Nor Aniza 2021 An Approach for Scaffolding Students Peer-Learning Self-Regulation Strategy in the Online Component of Blended Learning
Al Mulhim, Ensaf Nasser 2021 Flipped Learning, Self-Regulated Learning and Learning Retention of Students with Internal/External Locus of Control
Torres Martin, Cesar; Acal, Christian; El Honrani, Mohammed; Mingorance Estrada, Angel Custodio 2021 Impact on the Virtual Learning Environment Due to COVID-19
Abdullah, Mohamad Yahya; Hussin, Supyan; Ismail, Kemboja 2021 Does Flipped Classroom Model Affect EFL Learners' Anxiety in English Speaking Performance?
Altas, Ezgi Aydemir; Mede, Enisa 2021 The Impact of Flipped Classroom Approach on the Writing Achievement and Self-Regulated Learning of Pre-Service English Teachers
Hoult, Ryan; Peel, Murray; Duffield, Colin 2021 Lessons from Flipping Subjects in Engineering: Effectiveness of Student Learning in a Flipped Environment at the University Level
Cuenca Ruano, Pablo; Garcia Martinez, Salvador; Ferriz Valero, Alberto; Tortosa Martinez, Juan 2021 Comparative analysis of motivational profiles and flow status between a traditional methodology and the Flipped Classroom methodology in Physical Education students
Hew, Khe Foon; Jia, Chengyuan; Gonda, Donn Emmanuel; Bai, Shurui 2020 Transitioning to the "new normal" of learning in unpredictable times: pedagogical practices and learning performance in fully online flipped classrooms
Yoon, Seo Young; Kim, Na-Young 2020 To Flip or Not to Flip: A Comparative Study on Flipped, Blended, and Conventional Learning in EFL Korean Context
Izagirre-Olaizola, Julen; Morandeira-Arca, Jon 2020 Business Management Teaching-Learning Processes in Times of Pandemic: Flipped Classroom at A Distance
Midun, Hendrikus; Bule, Oswaldus; Rorimpandey, Widdy H. F. 2020 The Effect of Scaffolding on Assignment Quality and Procedural Learning Achievement
Jdaitawi, Malek 2020 Does Flipped Learning Promote Positive Emotions in Science Education? A Comparison between Traditional and Flipped Classroom Approaches
Sajid, Muhammad; Shaikh, Abdul Ahad; Ikram, Muhammad Faisal; Cahusac, Peter; Yaqinuddin, Ahmed; AlKattan, Wael; Rohra, Dileep 2020 Comparative Analysis of Effectiveness Between Flipped Classroom and Lecture-Based Classroom in Undergraduate Medical Education at Alfaisal University
Lambrou, Marina 2020 The pedagogy of stylistics: Enhancing practice by flipping the classroom, using whiteboards and action research
Abarghouie, Mohammad Hassan Ghasemi; Omid, Athar; Ghadami, Ahmad 2020 The effects of traditional lecture and flipped classroom on learning, learning retention, and satisfaction among operating room students: A comparative study
Carnoy, Martin; Froumin, Isak; Loyalka, Prashant K.; Tilak, Jandhyala B. G. 2014 The concept of public goods, the state, and higher education finance: a view from the BRICs
Baker, Bruce D; Levin, Jesse Rethinking “Costing Out” and the Design of State School Finance Systems: Lessons from the Empirical Era in School Finance
Использование социальных сетевых сервисов Веб 2.0 в обучении иностранным языкам в условиях общеобразовательной школы
Muraškovska, Ingrīda LATVIJAS UNIVERSITĀTE PEDAGOĢIJAS, PSIHOLOĢIJAS UN MĀKSLAS FAKULTĀTE PEDAGOĢIJAS NODAĻA
Мироненко, Елена Станиславовна 2019 Компетенции XXI века vs образование XXI века
Роберт, Ирэна Веньяминовна 2020 Стратегические Направления Развития Образования В Условиях Цифровой Трансформации
Piasta, Shayne B.; Connor, Carol McDonald; Fishman, Barry J.; Morrison, Frederick J. 2009 Teachers' Knowledge of Literacy Concepts, Classroom Practices, and Student Reading Growth
Penuel, William; Fishman, Barry J.; Gallagher, Lawrence P.; Korbak, Christine; Lopez‐Prado, Bladimir 2009 Is alignment enough? Investigating the effects of state policies and professional development on science curriculum implementation
Allen, Carrie D.; Penuel, William R. 2015 Изучение умозаключений учителей для изучения их реакции на профессиональное развитие, ориентированное на новые стандарты
Demartini, Claudio Giovanni; Benussi, Lorenzo; Gatteschi, Valentina; Renga, Flavio 2020 Education and Digital Transformation: The “Riconnessioni” Project
Jenkins, Henry; Clinton, Katie; Purushotma, Ravi; Robison, Alice J; Weigel, Margaret Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century
Кречетников, К. Г. 2016 Методика апробации оболочки интерактивных электронных учебников и обучающих курсов
National Research University Higher School of Economics; Maksimenkova, O. V.; Neznanov, A. A.; National Research University Higher School of Economics 2019 COLLABORATIVE TECHNOLOGIES IN EDUCATION: HOW TO BUILD AN EFFECTIVE SYSTEM FOR BLENDED LEARNING?
Nefyodova, Liliya A.; Mironova, Darya A. 2016 The Role of Collaborative Methods of Teaching in Forming Translator’s Language Personality
Павельева, Н. В. 2010 Коллаборативное обучение как модель эффективной реализации образовательного процесса
Sadaf, Ayesha; Newby, Timothy J.; Ertmer, Peggy A. 2016 An investigation of the factors that influence preservice teachers' intentions and integration of Web 2.0 tools
Sadaf, Ayesha; Newby, Timothy J.; Ertmer, Peggy A. 2016 An investigation of the factors that influence preservice teachers' intentions and integration of Web 2.0 tools
Lee, Min-Hsien; Tsai, Chin-Chung 2010 Exploring teachers' perceived self efficacy and technological pedagogical content knowledge with respect to educational use of the World Wide Web
Кречетников, Константин Геннадьевич; Кречетникова, Инна Вячеславовна 2010 Социальные Сетевые Сервисы В Образовании
Кулешова, А. В.; Чехович, Ю. В.; Беленькая, О. С. 2019 По лезвию бритвы: как самоцитирование не превратить в самоплагиат
Goroshko, Helen; Pakhnin, Nikolai 2021 Образование 2.0: Психолингвистический анализ (Часть 2)
Goroshko, Helen; Pakhnin, Nikolai 2021 Образование 2.0: Психолингвистический анализ (Часть 2)
Вайндорф-Сысовева, Марина Ефимовна 2009 Алгоритм деятельнос ти при сетевом вза имодействии для решения образова тельных задач повышения квалификации учителей (слушателей) в виртуальной образова тельной среде МГОУ.
Ranjbar-Sahraei, Bijan; Negenborn, Rudy 2017 Research positioning & trend identification: a data-analytics toolbox
Vaindorf-Sysoeva, Marina Ye.; Kuznetsova, Natal’ya A.; Drazhan, Regina V. 2018 Цифровизация непрерывного повышения квалификации преподавателей
Заир-Бек, Елена Сергеевна Анализ европейских моделей повышения квалификации учителей как источник развития непрерывного педагогического образования в педагогическом университете
Уваров, Александр Юрьевич 2012 О двух ключевых составляющих информатизации школы
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Крившенко, Лина Поликарповна; Юркина, Лера Валерьевна 2012 Методы исследования в психологии и педагогике
Булин-Соколова Е.и.; Семенов, А. Л.; Уваров, А. Ю. 2009 Школа Информатизации: Путь К Обновлению Образования
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна 2012 Педагогический Потенциал Инновационной Деятельности В Образовании
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна 2012 Мониторинг Непрерывного Образования В Профессиональной Педагогической Деятельности: Модель, Инструментарий, Структура
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Уваров, Александр Юрьевич 2014 Развитие Икт-Насыщенной Образовательной Среды Педагогического Вуза
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Сулейманов, Руслан Сулейманович; Уваров, Александр Юрьевич 2014 Ориентиры развития цифровой образовательной среды Московского педагогического государственного университета
Фаткуллин, Николай Юрьевич; Шамшович, Валентина Федоровна; Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Грязнова, Татьяна Сергеевна 2015 Двухпараметрическая Педагогическая Модель Прогнозирования Успешности Результатов Дистанционного Обучения
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Уваров, Александр Юрьевич 2016 Успешная Информатизация= Трансформация Учебного Процесса В Цифровой Образовательной Среде
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Уваров, Александр Юрьевич 2016 Условия Успешной Информатизации Учебного Процесса
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна 2017 Современные Подходы К Организации Повышения Квалификации Современного Педагога
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Субочева, Марина Львовна 2018 Концептуальные Подходы К Организации Многоуровневой Подготовки Педагогических Кадров В Условиях Цифровизации
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Уваров, Александр Юрьевич; Рыжова, Наталья Ивановна 2018 На Пути К Модели Цифровой Школы
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Субочева, Марина Львовна 2018 "Цифровое Образование" Как Системообразующая Категория: Подходы К Определению
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Кузнецова, Наталья Андреевна; Дражан, Регина Владиславовна 2018 Цифровизация Системы Непрерывного Повышения Квалификации Преподавателей Иностранного Языка(на Примере Института Водного Транспорта)
Уваров, А. Ю. 2019 От Компьютеризации До Цифровой Трансформации Образования
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Субочева, Марина Львовна 2019 Элементы Дидактического Обеспечения Реализации Модели Многоуровневой Подготовки Педагогических Кадров В Условиях Цифрового Обучения
Уваров, Александр Юрьевич 2019 Модель цифровой школы и цифровая трансформация образования
Вайндорф-Сысоева М.е.; Хапаева, С. С.; Грязнова, Татьяна Сергеевна; Шаверина, Д. А. Методическое обеспечение педагогической деятельности для организации повышения квалификации педагогических работников по вопросам дистанционного образования детей с ограниченными возможностями здоровья
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Субочева, Марина Львовна 2020 Дистанционное Обучение В Условиях Пандемии: Проблемы И Пути Их Преодоления
Вайндорф-Сысоева М.е.; Воробчикова, Е. О. 2020 Модель организации профессиональной педагогической поддержки преподавателя при использовании электронных образовательных ресурсов
Уваров, А. Ю. 2020 Три Сценария Развития Образования И Его Цифровая Трансформация
Вайндорф-Сысоева М.е.; Панькина, Е. В. 2020 Риск возникновения конфликтных ситуаций при организации взаимодействия участников учебного процесса в цифровой образовательной среде
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Чекалина, Татьяна Александровна; Лебеденко, Алексей Владимирович 2020 Система Дистанционного Наставничества Как Средство Профессионального Развития Педагогов
Hardman, E. 2015 How pedagogy 2.0 can foster teacher preparation and community building in special education
Goroshko, Helen; Pakhnin, Nikolai 2021 Образование 2.0: Психолингвистический анализ (Часть 2)
Пискунова, Елена Витальевна; Заир-Бек, Елена Сергеевна Анализ феномена цифрового образования в современных исследованиях
Пискунова, Е. В.; Заир-Бек Е.с. 2019 Профессионализм учителя: методология международных исследований
Пискунова, Елена Витальевна; Заир-Бек Елена Сергеевна 2020 Концепции цифрового образования в зарубежной и отечественной науке и практике образования
Kotarba, Marcin 2017 Measuring Digitalization – Key Metrics
Е.д, Патаракин 2010 Культура 2. 0 — совместное творчество и исследование
Е.д, Патаракин; Б.б, Ярмахов 2007 Веб 2. 0 — управление, изучение и копирование
Е.д, Патаракин 2006 Совместное конструирование знаний и взаимная адаптация соавторов внутри гипертекста ВикиВики
van Eck, Nees Jan; Waltman, Ludo VOSviewer Manual
Yarmakhov, B. B.; Sotnikova, A. L.; Patarakin, E. D. 2018 Basic Frameworks of ICT in the Structure of Professional Standard for Teachers
Burov, V. V.; Patarakin, E. D.; Yarmakhov, B. B. 2011 Using Crowdsourcing Technologies in Legislative Activity
Peters, Douglas P.; Ceci, Stephen J. 1982 Peer-review practices of psychological journals: The fate of published articles, submitted again
Зельдина, М. М. 2020 Препринты: история развития и современное состояние
Лазарев, В. С. 2020 Расширение значения термина "документ" как фактор возможного переосмысления объектов библиометрии, наукометрии и информетрии. 2. Старые определения объектов "метрий" в контексте нового определения термина "документ"
Лазарев, В. С. 2019 Неудовлетворительные Определения Или Смутно Понимаемое Понятие? Об Определениях Термина "Impact"
Пивовар, Х.; Прим Дж.; Ларивьер, В.; Алперин, Х. П.; Маттиас, Л.; Норландер, Б.; Фарли, Э.; Вест Дж.; Хауштайн, С. 2019 Открытый Доступ Сегодня: Широкомасштабный Анализ Распространенности И Влияния Статей Открытого Доступа
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Ярмахов, Борис Борисович; Буров, Василий Владимирович 2011 Агентное моделирование деятельности внутри вики-систем
Вачкова, Светлана; Петряева, Елена; Патаракин, Евгений Типология школ, действующих в системе Московской электронной школы, на основе анализа сетевых показателей
Патаракин, Евгений; Вачкова, Светлана; Буров, Василий 2021 Агентное моделирование взаимодействия учителя в репозитории цифровых объектов
Ярмахов, Б. Б.; Сотникова, А. Л.; Патаракин, Е. Д. 2018 Базовые фреймворки ИКТ-компетентности в структуре профессионального стандарта учителя
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Ярмахов, Борис Борисович 2016 Google Aprs - Новая Технология Взаимодействия И Организации Образовательного Процесса
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Шилова, Ольга Николаевна 2015 Развитие педагогического дизайна для совместной сетевой деятельности субъектов образования
МЕТОДОЛОГИЯ ИССЛЕДОВАНИЙ В МЕНЕДЖМЕНТЕ И МАРКЕТИНГЕ:
Патаракин, Евгений Дмитриевич 2017 Макроскопический подход к анализу совместной сетевой деятельности
Nordmann, Emily; Calder, Colin; Bishop, Paul; Irwin, Amy; Comber, Darren 2019 Turn up, tune in, don't drop out: the relationship between lecture attendance, use of lecture recordings, and achievement at different levels of study
Valor Miro, Juan Daniel; Baquero-Arnal, Pau; Civera, Jorge; Turro, Carlos; Juan, Alfons 2018 Multilingual Videos for MOOCs and OER
Filice, Serafina 2020 CLIL in Pharmacology: Enabling Student Voice
Islam, Farzana Sharmin Pamela 2017 Note-Taking of English Lessons at Tertiary Level: A Context of Bangladesh
Krasnoshchekova, G. A. 2020 Implementation of Integrated Additional Professional Education
Величковский, Б. Б.; Гусев, А. Н.; Виноградова, В. Ф.; Арбекова, О. А. 2016 Когнитивный Контроль И Чувство Присутствия В Виртуальных Средах
Vlieghe, Joris; Zamojski, Piotr Entering the world with notes: Reclaiming the practices of lecturing and note making
Asaly-Zetawi, Mona; Lipka, Orly 2019 Note-Taking Skill Among Bilingual Students in Academia: Literacy, Language and Cognitive Examination
Iannone, Paola; Miller, Dominic 2019 Guided notes for university mathematics and their impact on students' note-taking behaviour
Baldwin, Matthew P.; Fanguy, Mik; Costley, Jamie H. 2019 The Effects of Collaborative Note-Taking in Flipped Learning Contexts
Marin, Lavinia; Sturm, Sean 'Why aren't you taking any notes?' On note-taking as a collective gesture
Frith, V.; Lloyd, P. 2020 Student Practices in Use of Lecture Recordings in Two First-Year Courses: Pointers for Teaching and Learning
Khiati, Nadia 2019 Giving more Voice to Post-graduate Students' ESP Lecture Comprehension Needs
Chen, Jian-Fei; Huang, Hai-Feng 2018 Empirical Study on the Factors Influencing the Web-based Teaching Effect
Kopniak, Nataliia B. 2018 The Use of Interactive Multimedia Worksheets at Higher Education Institutions
Zhang, Jia; Huang, Yu-Ting; Liu, Tzu-Chien; Sung, Yao-Ting; Chang, Kuo-En Augmented reality worksheets in field trip learning
Shiau, Wen-Lung; Chau, Patrick Y. K. 2016 Understanding behavioral intention to use a cloud computing classroom: A multiple model comparison approach
Chang, Yu-Wei; Hsu, Ping-Yu; Shiau, Wen-Lung; Cheng, Yun-Shan 2016 The Effects of Individual and National Cultures in Knowledge Sharing: A Comparative Study of the US and China
Mwanza-Simwami, Daisy 2011 AODM as a framework and model for characterising learner experiences with technology
Mwanza-Simwami, Daisy; McANDREW, Patrick; Madiba, Matete 2008 Fostering Open Educational Practices in Cross-Cultural Contexts
Cao, Zhenhao 2021 Improving Young Learners’ L2 Writing Accuracy with Written Corrective Feedback: a Case Study
Lee, Jung-Sook 2014 The Relationship Between Student Engagement and Academic Performance: Is It a Myth or Reality?
Ferris, Dana R.; Liu, Hsiang; Sinha, Aparna; Senna, Manuel 2013 Written corrective feedback for individual L2 writers
Han, Ye 2019 Written corrective feedback from an ecological perspective: The interaction between the context and individual learners
Nordmann, Emily; Calder, Colin; Bishop, Paul; Irwin, Amy; Comber, Darren 2019 Turn up, tune in, don't drop out: the relationship between lecture attendance, use of lecture recordings, and achievement at different levels of study
Carless, David 2019 Feedback loops and the longer-term: towards feedback spirals
Yang, Min; Carless, David 2013 The feedback triangle and the enhancement of dialogic feedback processes
Cookson, Chris 2017 Voices from the East and West: congruence on the primary purpose of tutor feedback in higher education
Yu, Shulin; Jiang, Lianjiang; Zhou, Nan 2020 Investigating what feedback practices contribute to students’ writing motivation and engagement in Chinese EFL context: A large scale study
Zheng, Yao; Yu, Shulin 2018 Student engagement with teacher written corrective feedback in EFL writing: A case study of Chinese lower-proficiency students
Zheng, Yao; Yu, Shulin 2018 Student engagement with teacher written corrective feedback in EFL writing: A case study of Chinese lower-proficiency students
2018 Student engagement with teacher and automated feedback on L2 writing
Zhang, Zhe (Victor); Hyland, Ken 2018 Student engagement with teacher and automated feedback on L2 writing
Hyland, Ken 2013 Faculty feedback: Perceptions and practices in L2 disciplinary writing
Qi, Donald S.; Lapkin, Sharon 2001 Exploring the role of noticing in a three-stage second language writing task
Qi, Donald S.; Lapkin, Sharon 2001 Exploring the role of noticing in a three-stage second language writing task
Greenhow, Christine; Belbas, Brad 2007 Using activity-oriented design methods to study collaborative knowledge-building in e-learning courses within higher education
Doman, Evelyn; Webb, Marie 2017 The Flipped Experience for Chinese University Students Studying English as a Foreign Language
Doman, Evelyn; Webb, Marie 2017 The Flipped Experience for Chinese University Students Studying English as a Foreign Language
Yuen, Allan H. K.; Deng, Liping; Fox, Robert 2009 Use of WebCT in online and blended modes
Yuen, Allan H.K.; Deng, Liping; Fox, Robert 2009 Use of WebCT in online and blended modes
Kopniak, Nataliia B. 2018 THE USE OF INTERACTIVE MULTIMEDIA WORKSHEETS AT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
Li, Hui Helen; Zhang, Lawrence Jun 2021 Effects of structured small-group student talk as collaborative prewriting discussions on Chinese university EFL students' individual writing: A quasi-experimental study
Ma, Maggie; Wang, Chuang; Teng, Mark Feng 2021 Using Learning-Oriented Online Assessment to Foster Students’ Feedback Literacy in L2 Writing During COVID-19 Pandemic: A Case of Misalignment Between Micro- and Macro- Contexts
Crosthwaite, Peter; Jiang, Kevin 2017 Does EAP affect written L2 academic stance? A longitudinal learner corpus study
Halverson, Lisa R.; Graham, Charles R. 2019 Learner Engagement in Blended Learning Environments: A Conceptual Framework
Engeström, Yrjö; Sannino, Annalisa 2012 Whatever happened to process theories of learning?
Engeström, Yrjö; Sannino, Annalisa 2012 Whatever happened to process theories of learning?
Engeström, Yrjö; Sannino, Annalisa 2010 Studies of expansive learning: Foundations, findings and future challenges
Engeström, Yrjö Enriching activity theory without shortcuts
2000 Measurement in action: an activity-theoretical perspective on producer–user interaction
Hasu, MERVI; Engeström, YRJÖ 2000 Measurement in action: an activity-theoretical perspective on producer–user interaction
Engeström, Yrjö; Engeström, Ritva; Kärkkäinen, Merja 1995 Polycontextuality and boundary crossing in expert cognition: Learning and problem solving in complex work activities
Engeström, Yrjö 2001 Expansive Learning at Work: Toward an activity theoretical reconceptualization
Harrison, Neil; Peacock, Nicola 2010 Cultural distance, mindfulness and passive xenophobia: using Integrated Threat Theory to explore home higher education students' perspectives on 'internationalisation at home'
Rienties, Bart; Heliot, YingFei; Jindal-Snape, Divya 2013 Understanding social learning relations of international students in a large classroom using social network analysis
Nistor, Nicolae; Gogus, Aytac; Lerche, Thomas 2013 Educational technology acceptance across national and professional cultures: a European study
Spencer-Oatey, Helen 2013 Maximizing the Benefits of International Education Collaborations: Managing Interaction Processes
McCrohon, Mark; Nyland, Berenice 2018 The perceptions of commoditisation and internationalisation of higher education in Australia: an interview study of Chinese international students and their lecturers
Byrne, E.; Brugha, R.; McGarvey, A. 2019 "A melting pot of cultures' -challenges in social adaptation and interactions amongst international medical students
Ковба, Д. М.; Грибовод, Е. Г. 2020 Международная академическая мобильность сквозь призму теории «мягкой силы»
Антонова, Н. Л.; Сущенко, А. Д.; Попова, Н. Г. 2020 «Мягкая сила» высшего образования как фактор мирового лидерства
Загвязинский, В. И.; Волосникова, Л. М.; Кукуев, Е. А.; Патрушева, И. В. 2020 Академическая мобильность в педагогическом образовании
Chou, Meng-Hsuan Sticky and slippery destinations for academic mobility: the case of Singapore
Chou, Meng-Hsuan 2020 Sticky and slippery destinations for academic mobility: the case of Singapore
Ose Askvik, Eva; van der Weel, F. R. (Ruud); van der Meer, Audrey L. H. 2020 The Importance of Cursive Handwriting Over Typewriting for Learning in the Classroom: A High-Density EEG Study of 12-Year-Old Children and Young Adults
Pessoni, Rosemeire Bom; Pessoni, Arquimedes 2021 Internacionalização do ensino superior e a mobilidade acadêmica
Cakir, Hasan 2013 Use of blogs in pre-service teacher education to improve student engagement
Cakir, Hasan 2013 Use of blogs in pre-service teacher education to improve student engagement
Basal, Ahmet; Eryilmaz, Ali 2021 Engagement and affection of pre-service teachers in online learning in the context of COVID 19: engagement-based instruction with web 2.0 technologies vs direct transmission instruction
Başal, Ahmet; Eryılmaz, Ali 2021 Engagement and affection of pre-service teachers in online learning in the context of COVID 19: engagement-based instruction with web 2.0 technologies vs direct transmission instruction
Luo, Tian; Murray, Alexander; Crompton, Helen 2017 Designing Authentic Learning Activities to Train Pre-Service Teachers About Teaching Online
Gomes, Raquel Salcedo; Rockenback Tarouco, Liane Margarida; da Silva, Patricia Fernanda; Roesler, Valter 2021 Active collaborative learning in a web conferencing environment
Al-Sheeb, Bothaina; Hamouda, Abdel Magid; Abdella, Galal M. 2018 Investigating Determinants of Student Satisfaction in the First Year of College in a Public University in the State of Qatar
Kim, Alice S. N.; Nairn, Brian C.; Popovic, Celia; Carozza, Linda; Balidio, Elaine C. 2020 Participation is Predictive of Individual, but Not Group, Work in the Context of a Blended General Education Course
Habibi, Akhmad; Mukminin, Amirul; Riyanto, Yatim; Prasojo, Lantip Diat; Sulistiyo, Urip; Sofwan, Muhammad; Saudagar, Ferdiaz 2018 Building an Online Community: Student Teachers' Perceptions on the Advantages of Using Social Networking Services in a Teacher Education Program
Engeström, Yrjö 2007 Enriching activity theory without shortcuts
Bocka, Doris; Miller, Carsten; Ehmann, Matthias 2008 Teaching and learning mathematics with dynamic worksheets
Petters, Markus 2021 Interactive Worksheets for Teaching Atmospheric Aerosols and Cloud Physics
Allen, Laura K.; Crossley, Scott A.; Snow, Erica L.; McNamara, Danielle S. 2014 L2 Writing Practice: Game Enjoyment as a Key to Engagement
Yu, Shulin; Zhou, Nan; Zheng, Yao; Zhang, Limin; Cao, Hongjian; Li, Xiaomin 2019 Evaluating student motivation and engagement in the Chinese EFL writing context
Yu, Shulin; Zhou, Nan; Zheng, Yao; Zhang, Limin; Cao, Hongjian; Li, Xiaomin 2019 Evaluating student motivation and engagement in the Chinese EFL writing context
Ranalli, Jim 2021 L2 student engagement with automated feedback on writing: Potential for learning and issues of trust
Yu, Shulin; Jiang, Lianjiang; Zhou, Nan 2020 Влияние учебных подходов L2 на письменную мотивацию и вовлеченность студентов
Aljaafreh, Ali; Lantolf, James P. 1994 Negative Feedback as Regulation and Second Language Learning in the Zone of Proximal Development
Davin, Kristin J.; Herazo, José D.; Sagre, Anamaría 2017 Обучение посредничеству: присвоение учителем динамического оценивания
Celik, Turkan 2021 Web 2.0 Tools Usage Competence Scale Development Study
Hassan, Isyaku; Gamji, Musa BaraU; Nasidi, Qaribu Yahaya; Azmi, Mohd Nazri Latiff 2021 Challenges and Benefits of Web 2.0-based Learning among International Students of English during the Covid-19 Pandemic in Cyprus
Kanbul, Sezer; Soykan, Emrah; Ercag, Erinc 2020 Examination on implications of Web 2.0 Tools in the field of Special Education
Peñalba, Ericson 2020 Students’ learning performance and acceptance of web 2.0 technologies based on media richness properties
Fesharaki, Mehdi N.; Fetanat, AbdolHamid; Shooshtari, Davood Farajian 2020 A conceptual model for Socio-Pragmatic Web based on activity theory
Revenko, Vira 2021 Education and Music Culture in the Context of Web 2.0
Леонова, М.О. 2008 Лекционный метод преподавания. Интерактивные лекции.
Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Deryabin, Andrey; Novosibirsk State Technical University; Boytsov, Ilya; National Research University Higher School of Economics; Popov, Aleksandr; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Moscow City University; Novosibirsk State Technical University; Rabinovich, Pavel; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Zavedensky, Kirill; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA) 2021 Russian School Principals’ Beliefs about Digital Competences of Educational Process’ Participants
Rahimi, Ebrahim; van den Berg, Jan; Veen, Wim 2015 Facilitating student-driven constructing of learning environments using Web 2.0 personal learning environments
Rahimi, Ebrahim; van den Berg, Jan; Veen, Wim 2015 Facilitating student-driven constructing of learning environments using Web 2.0 personal learning environments
Tight, Malcolm 2020 Student retention and engagement in higher education
Bond, Melissa; Buntins, Katja; Bedenlier, Svenja; Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael 2020 Mapping research in student engagement and educational technology in higher education: a systematic evidence map
Cevikbas, Mustafa; Kaiser, Gabriele 2021 Student Engagement in a Flipped Secondary Mathematics Classroom
Kandiko Howson, Camille; Matos, Frederico 2021 Student Surveys: Measuring the Relationship between Satisfaction and Engagement
Harunasari, Siti Yulidhar; Halim, Nurhasanah 2019 Digital Backchannel: Promoting Students' Engagement in EFL Large Class
Tight, Malcolm 2013 Students: Customers, Clients or Pawns?
Fredricks, Jennifer A.; Filsecker, Michael; Lawson, Michael A. 2016 Student engagement, context, and adjustment: Addressing definitional, measurement, and methodological issues
Lee, Woogul; Reeve, Johnmarshall 2012 Teachers' estimates of their students' motivation and engagement: being in synch with students
Zepke, Nick 2021 Mapping student engagement using a theoretical lens
Zepke, Nick 2015 Student engagement research: thinking beyond the mainstream
Zepke, Nick 2015 What future for student engagement in neo-liberal times?
Zepke, Nick 2014 Student engagement research in higher education: questioning an academic orthodoxy
Kahu, Ella R.; Stephens, Christine; Zepke, Nick; Leach, Linda 2014 Space and time to engage: mature-aged distance students learn to fit study into their lives
Cusi, Annalisa; Morselli, Francesca; Sabena, Cristina 2017 Promoting formative assessment in a connected classroom environment: design and implementation of digital resources
Рудольфович, Сидоров Константин 2013 Тревожность как психологический феномен
Глотова, Г А Системный подход к анализу тревожности
Sureda-García, Inmaculada; Jiménez-López, Rafael; Álvarez-García, Olaya; Quintana-Murci, Elena 2021 Emotional and Behavioural Engagement among Spanish Students in Vocational Education and Training
Petters, Markus 2021 Interactive Worksheets for Teaching Atmospheric Aerosols and Cloud Physics
Kaliappen, N.; Ismail, W.N.A.; Ghani, A.B.A.; Sulisworo, D. 2021 Wizer.Me and socrative as innovative teaching method tools: Integrating tpack and social learning theory
Ryabchikova, V.G.; Rubleva, O.S.; Sergeeva, N.A.; Yakovleva, N.A. 2020 Using interactive worksheets when teaching foreign languages by the "flipped class" technology
Терелянский П.в.; Троицкий А.в.; Ашмарина С.и.; Балановская А.в.; Раев К.в.; Ерохин С.д.; Титов Е.в.; Булаева Н.а. Целевая модель цифровой трансформации университетов
Зеер, Эвальд Фридрихович; Ломовцева, Наталья Викторовна; Третьякова, Вера Степановна 2020 ГОТОВНОСТЬ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВУЗАК ОНЛАЙН-ОБРАЗОВАНИЮ: Цифровая КОМПЕТЕНТНОСТЬ, ОПЫТ ИССЛЕДОВАНИЯ
Владимирович, Павлов Павел; Константиновна, Защитина Елена 2020 УНИВЕРСИТЕТ МИРОВОГО УРОВНЯ В ЭПОХУ ЦИФРОВИЗАЦИИ
Владимирович, Павлов Павел; Константиновна, Защитина Елена 2020 УНИВЕРСИТЕТ МИРОВОГО УРОВНЯ В ЭПОХУ ЦИФРОВИЗАЦИИ
Zawacki-Richter, Olaf; Latchem, Colin 2018 Exploring four decades of research in Computers & Education
Squires, David; Preece, Jenny 1999 Predicting quality in educational software: Evaluating for learning, usability and the synergy between them
Center for Instructional Psychology and Technology (CIP&T), University of Leuven; De Corte, Erik 2019 Learning Design: Creating Powerful Learning Environments for Self-Regulation Skills
Игоревич, Блинов Владимир; Станиславович, Сергеев Игорь 2021 Модели смешанного обучения в профессиональном образовании: типология, педагогическая эффективность, условия реализации
Powell, Tamara 2021 Software Review
Kovalenko, Valentyna V.; Marienko, Maiia V.; Sukhikh, Alisa S. 2021 USE OF AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY TOOLS IN A GENERAL SECONDARY EDUCATION INSTITUTION IN THE CONTEXT OF BLENDED LEARNING
Kovalenko, Valentyna V.; Marienko, Maiia V.; Sukhikh, Alisa S. 2021 USE OF AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY TOOLS IN A GENERAL SECONDARY EDUCATION INSTITUTION IN THE CONTEXT OF BLENDED LEARNING
Akimova, Olha; Dudikova, Larysa; Kolomiets, Alla M.; Ostraus, Yuliia M. 2020 Formation of the Cognitive Component of Medical Students' Professional-Communicative Culture by Means of an Informational-Educational Blog
Герасимова, Елена Константиновна 2019 Применение онлайн-сервисов в обучении магистрантов, получающих педагогическое образование
Ignatovitch, Tatiana V. 2021 Teaching Russian as a Foreign Language with the Use of LearningApps Service
Ресенчук, Анна Александровна; Тунёва, Нина Витальевна 2021 ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ГИБРИДНОГО ОБУЧЕНИЯ В МНОГОНАЦИОНАЛЬНЫХ ГРУППАХ СТУДЕНТОВ ВУЗА
Урванцева, Наталья Геннадьевна 2021 ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СЕРВИСА LEARNINGAPPS.ORG ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ ЛИНГВОСТРАНОВЕДЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ НА ОНЛАЙН-ЗАНЯТИЯХ РУССКОГО ЯЗЫКА С КИТАЙСКИМИ СТУДЕНТАМИ
Погибельский, Александр Прохорович; Погибельская, Наталья Борисовна 2021 ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ОБЛАЧНО ОРИЕНТИРОВАННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ДИСТАНЦИОННОМ ОБУЧЕНИИ
Викторовна, Грамма Дарья; Владимировна, Кузнецова Светлана 2021 СОЦИАЛЬНЫЕ СЕРВИСЫ КАК СРЕДСТВО ОРГАНИЗАЦИИ КОНТРОЛЯ УСПЕВАЕМОСТИ СТУДЕНТОВ
Zendler, Andreas; Reile, Swetlana 2018 The effect of reciprocal teaching and programmed instruction on learning outcome in computer science education
Игнатович, Татьяна Владимировна 2021 Обучение русскому языку как иностранному с использованием сервиса LearningApps
Караваев, Никита Леонидович; Соболева, Елена Витальевна 2017 Анализ программных сервисов и платформ, обладающих потенциалом для геймификации обучения
Федорова, кадьевна 2014 Разработка и применение электронных образовательных ресурсов в структуре методической подготовки бакалавров в педагогическом вузе
Романова, Екатерина Александровна; Волкова, Марина Александровна; Баохун, Ли 2021 ОСОБЕННОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ СОВРЕМЕННЫХ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ПРИ ИЗУЧЕНИИ РУССКОГО ЯЗЫКА: СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ПРЕДПОЧТЕНИЙ ИНОСТРАННЫХ СТУДЕНТОВ ВУЗОВ РОССИИ И КИТАЯ
Гирфанова, Ксения Андреевна; Михалева, Елена Владимировна 2021 Формирование коммуникативной компетенции при обучении русскому языку как иностранному посредством цифровой образовательной среды
Сидоров, С. В. 2013 Возможности веб-сервиса Learningapps.org в преподавании вузовского курса педагогики
Толкачёва, Кристина Юрьевна; Турковская, Елена Веславовна 2018 Развитие Языковой Компетенции Студентов С Помощью Интернет-Ресурса "Learningapps.org"
Мартюшова, Елена Валерьевна 2019 Из опыта работы с платформой Learningapps.org на практических занятиях по методике обучения иностранному языку
Федорова, Галина Аркадьевна 2014 Разработка и применение электронных образовательных ресурсов в структуре методической подготовки бакалавров в педагогическом вузе
McKay, Loraine; O'Bryan, Steven; Kahu, Ella R. 2021 "My Uni Experience Wasn't Completely Ruined": The Impacts of COVID-19 on the First-Year Experience
Zepke, Nick 2018 Student engagement in neo-liberal times: what is missing?
Terrion, Jenepher Lennox; Aceti, Victoria 2012 Perceptions of the effects of clicker technology on student learning and engagement: a study of freshmen Chemistry students
Alpert, Jeffrey B.; Young, Matthew G.; Lala, Shailee V.; McGuinness, Georgeann 2021 Medical Student Engagement and Educational Value of a Remote Clinical Radiology Learning Environment: Creation of Virtual Read-Out Sessions in Response to the COVID-19 Pandemic
Ortega, Fernanda da Cunha; Irala, Valesca Brasil 2022 Mensuração do engajamento online de estudantes do ensino superior: uma revisão de escopo na literatura internacional
Wester, Emma R.; Walsh, Lisa L.; Arango-Caro, Sandra; Callis-Duehl, Kristine L. 2021 Student Engagement Declines in STEM Undergraduates during COVID-19–Driven Remote Learning
Papanastasiou, Elena 2005 Factor structure of the ‘Attitudes Toward Research’ scale
Малошонок, Наталья Геннадьевна 2014 Вовлеченность студентов в учебный процесс в российских вузах
Шмакова, Анна Павловна; Федоров, Александр Иванович; Семикашева, Инна Алексеевна 2021 Виртуальные технологии как средство вовлечения студентов педагогического вуза в учебный процесс
Pickering, James D.; Swinnerton, Bronwen J. 2019 Exploring the Dimensions of Medical Student Engagement with Technology-Enhanced Learning Resources and Assessing the Impact on Assessment Outcomes
Yurieva, Oksana; Musiichuk, Tetiana; Baisan, Dina 2021 INFORMAL ENGLISH LEARNING WITH ONLINE DIGITAL TOOLS: NON-LINGUIST STUDENTS
Mshayisa, Vusi Vincent 2020 Students' perceptions of Plickers and crossword puzzles in undergraduate studies
Pettit, Robin K.; McCoy, Lise; Kinney, Marjorie; Schwartz, Frederic N. 2015 Student perceptions of gamified audience response system interactions in large group lectures and via lecture capture technology
Ada, Mireilla Bikanga Evaluation of a Mobile Web Application for Assessment Feedback
Bikanga Ada, Mireilla 2021 Evaluation of a Mobile Web Application for Assessment Feedback
Basal, Ahmet; Eryilmaz, Ali 2021 Engagement and affection of pre-service teachers in online learning in the context of COVID 19: engagement-based instruction with web 2.0 technologies vs direct transmission instruction
Mehrolia, Sangeeta; Alagarsamy, Subburaj; Sabari, M. Indhu 2021 Moderating effects of academic involvement in web-based learning management system success: A multigroup analysis
Pérez-López, Raúl; Gurrea-Sarasa, Raquel; Herrando, Carolina; Hoyos, María José Martín-De; Bordonaba-Juste, Victoria; Utrillas-Acerete, Ana 2020 The generation of student engagement as a cognition-affect-behaviour process in a Twitter learning experience
Saracostti, Mahia; Sotomayor, Belen; Teresa Hernandez, Maria; Lara, Laura; Miranda-Zapata, Edgardo; Aparicio, Jose; Maria Diaz-Jimenez, Rosa; Acevedo, Fernando; Dominguez-Lara, Sergio 2021 Online Platform for the Evaluation of School Engagement, 2.0 Version: From the Chilean Experience to its Use in Iberoamerican Countries
Kim, Alice S. N.; Nairn, Brian C.; Popovic, Celia; Carozza, Linda; Balidio, Elaine C. 2020 Participation is Predictive of Individual, but Not Group, Work in the Context of a Blended General Education Course
Carnevale, Stefania; Di Napoli, Immacolata; Esposito, Francesca; Arcidiacono, Caterina 2021 Drawingvoice 2.0: classroom joint designing and Facebook interactions to develop reflexivity and awareness
Arriba, Raúl de; Vidagañ, María 2020 Sharing Drawings with Smartphones in the Classroom – Art-Based Education in Social Sciences
Vandeyar, Thirusellvan 2020 The academic turn: Social media in higher education
Vasodavan, Vinothini; DeWitt, Dorothy; Alias, Norlidah 2021 Framework for Developing Intellectual Skills Using Collaborative Learning Tools: The Experts' Consensus
Levin, Ilya; Tsybulsky, Dina 2017 The Constructionist Learning Approach in the Digital Age
Rocca, Kelly A. 2010 Student Participation in the College Classroom: An Extended Multidisciplinary Literature Review
Lau, Nathan T. T.; Hawes, Zachary; Tremblay, Paul; Ansari, Daniel 2022 Disentangling the individual and contextual effects of math anxiety: A global perspective
Зыбина, Наталья Евгеньевна; Александров, Eвгений Павлович 2008 Интенции участников учебно-воспитательного диалога в социокультурной среде вуза
Шаповал, Валентин Анатольевич; Бондарук, Александр Феодосьевич; Голянич, Валерий Михайлович 2014 Ценностно-интенциональные и психодинамические корреляты адаптированности курсантов к социально-профессиональной среде обучения
Бондарук, Александр Феодосьевич; Голянич, Валерий Михайлович; Шаповал, Валентин Анатольевич 2012 Динамика параметров ценностно-интенционального конфликта у курсантов в процессе социально-психологической адаптации к условиям обучения
Голянич, Валерий Михайлович; Бондарук, Александр Феодосьевич; Глазырин, Андрей Анатольевич 2013 Ценностные противоречия как психодиагностические критерии интенциональной компетентности
Зыбина, Наталья Евгеньевна 2009 Рефлексивность как условие интенционального обучения иностранному языку студентов неязыкового вуза
Черненко, В. В.; Богатырев, В. Г. 2016 К Вопросу О Влиянии Интенциональных Ментальных Структур На Успешность Обучения
Смирнова, Яна Константиновна 2019 Модель Психического И Способность Придерживаться Коллективной Интенциональности У Дошкольников
Хахалова, Анна Алексеевна 2015 Субъективность В Науках О Жизни: Самоорганизация, Интенциональность И Целеполагание
Аминов, Н. А.; Чернявская, В. С.; Осадчева, И. И. 2020 Дифференциальный контекст исследования педагогических способностей и педагогического мастерства
Chen, Bodong; Scardamalia, Marlene; Bereiter, Carl 2015 Advancing knowledge‐building discourse through judgments of promising ideas
Н.д, Павлова; Е.а, Пескова 2012 Понимание интенционального подтекста речи адресатом
Scardamalia, M.; Bereiter, C.; McLean, R.S.; Swallow, J.; Woodruff, E. 1989 Computer-supported intentional learning environments
Subagdja, Budhitama; Sonenberg, Liz; Rahwan, Iyad 2009 Intentional learning agent architecture.
Hampshire, Adam; Hellyer, Peter J.; Parkin, Beth; Hiebert, Nole M.; MacDonald, Penny A.; Owen, Adrian M.; Leech, Robert; Rowe, James B. 2016 Network mechanisms of intentional learning.
Mehlenbacher, Brad 2000 Intentionality and other nonsignificant in issues learning: commentary on Margaret Martinez's Intentional Learning in an Intentional World?
Vasquez, Dizan; Fraichard, Thierry; Aycard, Olivier; Laugier, Christian 2008 Intentional motion on-line learning and prediction.
Mahmoud, Chaker Ben; Azaiez, Ikbel; Bettahar, Fathia 2020 Multi-Intentional Description of Learning Semantic Web Services.
Stevens, David J.; Arciuli, Joanne; Anderson, David I. 2015 Concurrent Movement Impairs Incidental But Not Intentional Statistical Learning.
Raj, Nisha S.; Renumol, V. G. 2021 A systematic literature review on adaptive content recommenders in personalized learning environments from 2015 to 2020
Younes, Sayed S. 2021 Examining the Effectiveness of Using Adaptive AI-Enabled e-Learning during the Pandemic of COVID-19
Patarakin, Yevgeny D.; Дмитриевич, Патаракин Евгений; Yarmakhov, Boris B.; Борисович, Ярмахов Борис 2021 Data farming for virtual school laboratories
van Tetering, Marleen A. J.; de Groot, Renate H. M.; Jolles, Jelle 2018 Boy–Girl Differences in Pictorial Verbal Learning in Students Aged 8–12 Years and the Influence of Parental Education
Hulme, Rachael C.; Rodd, Jennifer M. 2021 Learning new word meanings from story reading: the benefit of immediate testing
Epp, Sheila; Reekie, Manuela; Denison, Jacqueline; de Bosch Kemper, Nicole; Willson, Melanie; Marck, Patricia 2021 Radical transformation: Embracing constructivism and pedagogy for an innovative nursing curriculum
Уваров, А. Ю.; Вихрев, В. В.; Водопьян, Г. М.; Дворецкая, И. В.; Кочак, Э.; Левин, И. 2021 Школы в развивающейся цифровой среде: цифровое обновление и его зрелость
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Ярмахов, Борис Борисович 2018 Вычислительная педагогика: мышление, участие и рефлексия
Яновская, Наина Боисовна 2013 Концепция продуктивного обучения как основа развития личности посредством создания рефлексивно направленной образовательной среды
Башмаков, Марк Иванович; Горяев, Михаил Александрович 2014 Развитие внеурочной деятельности методами продуктивного обучения
Антонова, Дарья Андреевна; Оспенникова, Елена Васильевна 2020 Методологические основы продуктивного обучения
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Ярмахов, Борис Борисович 2021 Выращивание данных для школьных виртуальных лабораторий
Васильевна, Плотникова Екатерина; Олеговна, Ефремова Марина 2019 Диагностика тенденций цифровизации системы высшего образования на примере ведущих российских университетов
Дружилов, Сергей Александрович 2005 Психология профессионализма субъекта труда: концептуальные основания
Burlakova, N.S.; Oleshkevich, V.I. 2017 Phenomenological Approach In Psychology: Moving Towards Positivism Style Adaptation Or Towards Development?
Зелеева, В. П. 2010 Педагогическая Феноменология: Возвращение И Новые Смыслы
Змеёв, Сергей Иванович 2014 Применение андрагогических принципов обучения в подготовке и повышении квалификации специалистов
Е.г, Юдина 2006 Эксперимент Л.С. Выготского — Л.С. Сахарова: культурно-историческая ретроспектива
National Research University Moscow Institute of Physics and Technology; Lyubzhin, Aleksey; Dmitry Pozharsky University 2021 François de La Mothe Le Vayer and His De l’instruction de Monsieur le Dauphin: The Concepts of the Golden Mean and Public Good
Chimalakonda, Sridhar; Nori, Kesav V. 2020 An ontology based modeling framework for design of educational technologies
Т.л, Клячко; Г.а, Краснова 2015 Экспорт высшего образования: состояние и перспективы в мире и России
Боревская Н.е.; Агранович М.л.; Ващенко В.п.; Гохберг Л.м.; Дмитриева Ю.в.; Ефремова Л.и.; Житникова М.н.; Краснова Г.а.; Ларионова М.в.; Петровская Т.с.; Строганов Д.в.; Хомяков М.б.; Хузиатов, Т. Д. Интернационализация российских вузов: китайский вектор
Алексеевна, Бороненко Татьяна; Владимировна, Кайсина Анна; Сергеевна, Федотова Вера 2017 Диалог в дистанционном обучении
Barak, Miri 2018 Are digital natives open to change? Examining flexible thinking and resistance to change
Chen, Pu-Shih Daniel; Lambert, Amber D.; Guidry, Kevin R. 2010 Engaging online learners: The impact of Web-based learning technology on college student engagement
Rashid, Tabassum; Asghar, Hanan Muhammad 2016 Technology use, self-directed learning, student engagement and academic performance: Examining the interrelations
Castañeda, Linda; Selwyn, Neil 2018 More than tools? Making sense of the ongoing digitizations of higher education
Krause, Kerri‐Lee; Coates, Hamish 2008 Students’ engagement in first‐year university
Norris, Lindy; Coutas, Penelope 2014 Cinderella’s coach or just another pumpkin? Information communication technologies and the continuing marginalisation of languages in Australian schools
Schindler, Laura A.; Burkholder, Gary J.; Morad, Osama A.; Marsh, Craig 2017 Computer-based technology and student engagement: a critical review of the literature
Haggis, Tamsin 2009 What have we been thinking of? A critical overview of 40 years of student learning research in higher education
Kuh, George D. 2009 The national survey of student engagement: Conceptual and empirical foundations
Блинов, Владимир Игоревич; Есенина, Екатерина Юрьевна; Сергеев, Игорь Станиславович 2019 Цифровая Дидактика Профессионального Образования И Обучения (ключевые Тезисы)
Михайловна, Андрюхина Людмила; Викторовна, Ломовцева Наталья; Олеговна, Садовникова Надежда 2020 Концепты цифровой дидактики как основания проектирования опережающего образования педагогов профессионального обучения
Grossman, Tovi; Chevalier, Fanny; Kazi, Rubaiat Habib 2016 Bringing research articles to life with animated figures
Уваров, А. Ю. 2022 Цифровое обновление образования: на пути к «идеальной школе»
Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration; Rogozin, Dmitry; Solodovnikova, Olga; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration; Ipatova, Anna; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration 2022 How University Teachers View the Digital Transformation of Higher Education
Altynikova, N.V.; Dorofeev, A.V.; Muzaev, A.A.; Sagitov, S.T. 2022 Quality Management in Pedagogical Education Based on the Diagnostics of Teachers’ Professional Deficits: Theoretical and Methodological Aspect
Altynikova, N.V.; Muzaev, A.A. 2019 Subject and Methodological Competencies in Teachers: Testing the Unified Federal Evaluation Tools
Gordeeva, T.O.; Sychev, O.A. 2021 Diagnostics of Motivating and Demotivating Styles of Teachers: “Situations-in-School” Questionnaire
Cummings, Stephen 2015 TIM Lecture Series – Communicating Strategy: How Drawing Can Create Better Engagement
Д, Бэкхёрст 2006 К вопросу об эволюции теории деятельности
Ermolova, Tatiana; Florova, N.B. 2019 Мотивация обучения и достижения успеха. Обзор монографии доктора Бобби Хоффмана
Алетдинова, Анна Александровна; Мельниченко, Алина Анатольевна 2015 Развитие Smart-образования как инновационной технологии
Хамидов, Обиджон Хафизович; Глушко, Сергей Владимирович; Маманазаров, Абдухаким Бзорович; Кулишов, Владимир Васильевич; Маманазаров, Илёс Абдухакимович 2020 СОВРЕМЕННАЯ ПАРАДИГМА ОБРАЗОВАНИЯ В УСЛОВИЯХ ЦИФРОВОЙ И SMART-ЭКОНОМИКИ
Ибашова, А.Б.; Кадирбаева, Р.И.; Нурмуханбетова, Г.К.; Сулейменова, Л.А.; Белесова, Д.Т. 2021 ИССЛЕДОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ В УСЛОВИЯХ SMART-ОБРАЗОВАНИЯ
Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Deryabin, Andrey; Novosibirsk State Technical University; Boytsov, Ilya; National Research University Higher School of Economics; Popov, Aleksandr; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Moscow City University; Novosibirsk State Technical University; Rabinovich, Pavel; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Zavedensky, Kirill; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA) 2021 Russian School Principals’ Beliefs about Digital Competences of Educational Process’ Participants
Кушнир, М. Э.; Рабинович, П. Д.; Заведенский, К. Е.; Царьков, И. С. 2022 Образовательный профиль студента как инструмент персональной образовательной логистики
Ибрагимов, Г. И.; Калимуллина, А. А. 2022 Трансформация лекции в современной высшей школе России
Донецкая, С. С.; Ли, М. 2020 Китайские студенты за рубежом: динамика численности и цели выезда
Осипов, Петр Николаевич; Зиятдинова, Юлия Надировна 2015 ГЛОБАЛИЗАЦИЯ КАК ФАКТОР САМОРАЗВИТИЯ СТУДЕНТОВ
Тюменцева, Е. В.; Харламова, Н. В.; Годенко, А. Е. 2021 Проблемы обучения иностранных студентов в условиях пандемии
Баранов, Владимир Владимирович; Белоновская, Изабелла Давидовна; Никулина, Юлия Николаевна 2013 Конкурентный ресурс студента в условиях регионального университета
Малошонок, Наталья Геннадьевна 2014 Вовлеченность студентов в учебный процесс в российских вузах
Голубушина, Клавдия Константиновна; Виноградова, Ирина Анатольевна; Ключко, Ольга Ивановна; Самосадова, Елена Владимировна 2015 ЦЕЛИ ПРОФЕССИНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ СТУДЕНТОВ ПЕДВУЗА И ПЕДАГОГОВ-ПРАКТИКОВ
Punithavathi, P.; Geetha, S. 2020 Disruptive smart mobile pedagogies for engineering education
Zhang, Aihua; Feng, Xianqiong 2022 The concept analysis of smart teaching
Cents-Boonstra, Miriam; Lichtwarck-Aschoff, Anna; Denessen, Eddie; Aelterman, Nathalie; Haerens, Leen 2021 Fostering student engagement with motivating teaching: an observation study of teacher and student behaviours
Adams, Paul 2006 Exploring social constructivism: theories and practicalities
Adams, Paul 2006 Exploring social constructivism: Theories and practicalities
Niemiec, Christopher P.; Ryan, Richard M. 2009 Автономия, компетентность и связанность в классе: применение теории самоопределения к образовательной практике
Panhwar, Abdul Hameed; Bell, Melanie J. 2022 Enhancing student engagement in large ESL classes at a Pakistani university
Chiu, Thomas K. F. 2022 Applying the self-determination theory (SDT) to explain student engagement in online learning during the COVID-19 pandemic
Gao, Xuesong (Andy); Hua, Zhu 2021 Experiencing Chinese education: learning of language and culture by international students in Chinese universities
Al-smadi, Ahmad Mohmmad; Abugabah, Ahed; Smadi, Ahmad Al 2022 Evaluation of E-learning Experience in the Light of the Covid-19 in Higher Education
Focacci, Chiara Natalie; Perez, Carlota 2022 The importance of education and training policies in supporting technological revolutions: A comparative and historical analysis of UK, US, Germany, and Sweden (1830–1970)
Flunger, Barbara; Hollmann, Lissa; Hornstra, Lisette; Murayama, Kou 2022 It's more about a lesson than a domain: Lesson-specific autonomy support, motivation, and engagement in math and a second language
Hsieh, Ta-yang; Simpkins, Sandra D.; Eccles, Jacquelynne S. 2021 Gender by racial/ethnic intersectionality in the patterns of Adolescents’ math motivation and their math achievement and engagement
Li, Jiajing; King, Ronnel B.; Wang, Chuang 2022 Profiles of motivation and engagement in foreign language learning: Associations with emotional factors, academic achievement, and demographic features
Kalolo, John Fungulupembe 2022 Promoting indigenous science in the realm of modern science in developing countries
Al-Mamary, Yaser Hasan Salem 2022 Why do students adopt and use Learning Management Systems?: Insights from Saudi Arabia
Händel, Marion; Stephan, Melanie; Gläser-Zikuda, Michaela; Kopp, Bärbel; Bedenlier, Svenja; Ziegler, Albert 2022 Digital readiness and its effects on higher education students’ socio-emotional perceptions in the context of the COVID-19 pandemic
Wallace, Jason; Scanlon, Dylan; Calderón, Antonio 2022 Digital technology and teacher digital competency in physical education: a holistic view of teacher and student perspectives
Filgona, Jacob; Sakiyo, John; Gwany, D; Okoronka, Augustine 2020 Motivation in Learning
Jeno, Lucas M.; Nylehn, Jorun; Hole, Torstein N.; Raaheim, Arild; Velle, Gaute; Vandvik, Vigdis 2021 Motivational Determinants of Students’ Academic Functioning: The Role of Autonomy-support, Autonomous Motivation, and Perceived Competence
Bikar, Soon Singh; Rathakrishnan, Balan; Rabe, Zulfikar; Mahat, Hanifah; Sharif, Sabariah; Talin, Rosy 2022 The impact of geography information system integrated teaching on underachieving students’ intrinsic motivation
Shroff, Ronnie Homi; Ting, Fridolin Sze Thou; Lam, Wai Hung 2019 Development and validation of an instrument to measure students' perceptions of technology-enabled active learning
Nicol, Adelheid AM; Owens, Soo M; Le Coze, Stéphanie SCL; MacIntyre, Allister; Eastwood, Christina 2018 Сравнение высокотехнологичных классов активного обучения и низкотехнологичных классов активного обучения
Wolgast, Martin; Ajdahi, Sami; Hansson, Erik; Wolgast, Sima 2022 Status, pride, and educational motivation: Understanding differences in attitudes to education from the perspective of evolutionary emotion theory
Ajjawi, Rola; Kent, Fiona; Broadbent, Jaclyn; Tai, Joanna Hong-Meng; Bearman, Margaret; Boud, David 2022 Feedback that works: a realist review of feedback interventions for written tasks
Spector, Jonathan Michael; Rose, Carolyn Penstein; Knezek, Gerald; 智能技术变革教育, 雨 2019 Преобразование образования с помощью интеллектуальных технологий: сравнительный отчет Китая и США в 2019 г.
Zhu, Zhi-Ting 2016 A research framework of smart education
Nezhyva, Olga 2021 The Aspects of Smart Education in The World
Sharonova, Svetlana; Avdeeva, Elena 2021 Dialogue between smart education and classical education
Li, Kam; Wong, Billy 2021 Research landscape of smart education: a bibliometric analysis
Narayanan, Lakshmi; James, Jimcymol 2021 Building Smart Education in Pandemics
Sharonova, Svetlana; Avdeeva, Elena 2020 Comparison of distance education and smart education
Shoikova, Elena; Nikolov, Roumen; Kovatcheva, Eugenia 2017 Conceptualising of Smart Education
Kim, Meeyong; Bae, Youngkwon 2012 Development of a Smart Education Model for Field Application of Smart Education
Borisovich, Ardashkin; Borovinskaya, D.N.; Surovtsev, V.A. 2021 THE EPISTEMOLOGY OF SMART TECHNOLOGIES: IS SMART EPISTEMOLOGY DERIVED FROM SMART EDUCATION?
Kassymova, G.; Valeeva, Galina; Setyaeva, N.; Arpentieva, M.; Flindt, Nicole 2021 Social and Psychological Issues of Smart Education
Тихомиров, В.П.; Днепровская, Н.В. 2015 Смарт-образование как основная парадигма развития информационного общества
Бодяко, А. В.; Рогуленко, Т.М.; Пономарева, С.В.; Краюшкина, М.В. 2022 Перспективы и обязательства смарт-образования (smart education) в России
Полушкина, А.О. 2016 Smart-образование в школах Азии: состояние и проблемы
Давлятович, Кудбиев Шерзод 2019 Зарубежный опыт стимулирования рынка труда в условиях цифровой трансформации
Днепровская, Наталья Витальевна; Янковская, Екатерина Алексеевна; Шевцова, Инесса Витальевна 2015 Понятийные основы концепции смарт-образования
Обучение иностранных граждан в образовательных организациях высшего образования Российской Федерации
Oyeniran, Rassidy; Uwamahoro, Emile 2017 Impacts of Reforms in Chinese Educational System
Maresca, Paolo; Coccoli, Mauro; Guercio, Angela; Stanganelli, Lidia 2014 Smarter universities: A vision for the fast changing digital era
Maresca, Paolo; Coccoli, Mauro; Guercio, Angela; Stanganelli, Lidia 2014 Smarter universities: A vision for the fast changing digital era
Дудко, Виктория Валерьевна 2018 Методический потенциал интернет-технологий в области развития педагогической интенциональности учителя в процессе повышения квалификации
Дудко, Виктория Валерьевна 2019 Готовность учителя к намеренной реализации целей как вопрос информатизации образования
Laurillard, Diana Digital technologies and their role in achieving our ambitions for education
Laurillard, Diana; Swift, Betty; Darby, Jonathan 1993 Academics’ use of courseware materials: A survey
Bykasova, Larisa; Panova, V.; Podberezny, V.; Garmash, S.; Kononova, O.A. 2019 Теоретические подходы в обучении
Puentedura, Ruben R RememberingTheFuture_AGameWithLearningMirrors
Уваров, А. Ю.; Вихрев, В. В.; Водопьян, Г. М.; Дворецкая, И. В.; Кочак, Э.; Левин, И. 2021 Школы в развивающейся цифровой среде: цифровое обновление и его зрелость
Алексеевна, Курбатова Ольга ПРИМЕНЕНИЕ КВЕСТ-ТЕХНОЛОГИИ В ВУЗОВСКОМ ФИЛОЛОГИЧЕСКОМ ОБРАЗОВАНИИ
Б.б, Ярмахов; А.л, Сотникова; Е.д, Патаракин 2018 Базовые фреймворки ИКТ-компетентности в структуре профессионального стандарта учителя
Shirokolobova, Anastasia G. 2022 Gamification in the context of digital transformation of education
National Research University Higher School of Economics; Semenova, Tatiana; Sologova, Susanna; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Zavadsky, Sergey; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Grigorevskikh, Ekaterina; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Margaryan, Arus; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Trashchenkova, Daria; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Avakyan, Esma; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Representative Office of the International Association for Medical Education (АМЕЕ); Sokhin, Dmitry; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Litvinova, Tatiana; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Smolyarchuk, Elena; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University 2022 Choosing a Lecture Format in Higher Pharmaceutical Education
Дудко, Виктория Валерьевна 2022 Исследование вовлеченности студентов бакалавриата в обучение по курсу педагогики с использованием веб-приложения LearningApps
Романова, Ю. Д.; Дьяконова, Л. П. 2018 Цифровая Трансформация Образования: DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION.
Великова, Светлана Анатольевна 2022 SELF-ASSESSMENT OF STUDENTS OF THE HUMANITARIAN INSTITUTE AS A REGULATOR OF THEIR PROGRESS
Chi, Xianglan; Liu, Jinlan; Bai, Yin 2017 College environment, student involvement, and intellectual development: evidence in China
Zheng, Lanqin; Bhagat, Kaushal Kumar; Zhen, Yuanyi; Zhang, Xuan 2020 The Effectiveness of the Flipped Classroom on Students’ Learning Achievement and Learning Motivation: A Meta-Analysis
[No title found]
Hoel, Tore; Mason, Jon 2018 Standards for smart education – towards a development framework