Участник:Маниева Сабина Рафиговна
Материал из Поле цифровой дидактики
Версия от 11:15, 12 ноября 2022; Маниева Сабина Рафиговна (обсуждение | вклад)
Показываем книги из датасета
Автор | Год | Название |
---|---|---|
Quine, W. V. | 1956 | Quantifiers and Propositional Attitudes |
Tulia Ricardo-Barreto, Carmen; Jabba Molinares, Daladier; Llinás, Humberto; M Peña Santodomíngo, Judith; Milena Astorga Acevedo, Cinthia; D Acevedo Rodríguez, Pedro; P Baloco Navarro, Claudia; M Villarreal Villa, Sandra | 2020 | Trends in Using ICT Resources by Professors in HEIs (Higher Education Institutions) |
Sixto-García, José; Duarte-Melo, Ana | 2020 | Self-destructive content in university teaching: new challenge in the Digital Competence of Educators |
Dudin, Mihail Nikolaevich; Afanasyev, Vladimir Vasilievich; Afanaseva, Irina Vasilyevna; Rezakov, Ravil Garifovich | 2019 | Formation of media education in Russia (from the Middle Ages to the present day) |
Е.е, Гетманова | 2009 | Интерактивная лекция по электростатике |
Викторович, Кузнецов Михаил | 2011 | Интерактивная лекция как методическая среда для развития речевых умений в их комбинации |
Е.в, Зеленина | 2017 | Лекция с интерактивным компонентом |
Андреевна, Пичкуренко Елена; Ивановна, Архипова Алевтина | 2016 | Структура интерактивной лекции в контексте герменевтического подхода |
Владимировна, Титова Светлана; Тур, Талмо | 2015 | Модель интерактивной лекции на базе мобильных технологий |
Александровна, Челнокова Елена; Сергеевич, Челноков Александр; Алексеевна, Максимова Ксения; Александровна, Лапшина Ирина; Евгеньевна, Барабина Ирина | 2020 | ИНТЕРАКТИВНАЯ ЛЕКЦИЯ КАК ФОРМА ОБУЧЕНИЯ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОМ ОБРАЗОВАНИИ |
Romijn, Bodine R.; Slot, Pauline L.; Leseman, Paul P.M. | 2021 | Increasing teachers’ intercultural competences in teacher preparation programs and through professional development: A review |
Rivas, Alberto; González-Briones, Alfonso; Hernández, Guillermo; Prieto, Javier; Chamoso, Pablo | 2021 | Artificial neural network analysis of the academic performance of students in virtual learning environments |
Кузнецов, Михаил Викторович | 2011 | Интерактивная Лекция Как Методическая Среда Для Развития Речевых Умений В Их Комбинации |
Кузнецов, Михаил Викторович | 2011 | Методика развития речевых умений в процессе их комбинации на интерактивной лекции у студентов языкового вуза |
Кузнецов, Михаил Викторович | 2011 | Механизм Взаимодействия Речевых Умений В Процессе Их Комбинации На Интерактивной Лекции У Студентов Языкового Вуза |
Золотарева, Лариса Романовна | 2011 | Лекция-образ - интерактивная технология педагогического искусствоведения |
Титова, Светлана Владимировна; Талмо Тур | 2015 | Модель Интерактивной Лекции На Базе Мобильных Технологий |
Молчанова, Е. Е. | 2015 | К Вопросу Об Интерактивной Лекции Как Форме Обучения В Системе Профессиональной Подготовки Студентов |
Гаркуша, Галина Геннадьевна; Зиновченко, Александр Николаевич | 2015 | Интеллектуальное компьютерное приложение "Виртуальная интерактивная лекция" |
Казаков, В. В. | 2007 | Система Организации Электронных Лекций С Видеосвязью И Разнородным Интерактивным Демонстрационным Рядом |
Белинская, Дина Викторовна; Круглова, Ксения Сергеева; Рязанова, Ирина Владимировна | 2020 | Особенности дистанционного обучения в период самоизоляции (на примере мнений студентов ТГУ имени Г.Р. Державина) |
Трегубова, Татьяна Моисеевна | 2020 | Профессиональное Развитие Педагогов: Концептуальные Идеи И Бенчмаркинг Лучших Практик |
Лозинская, Анна Михайловна; Лапенок, Марина Вадимовна; Рожина, Ирина Венокентьевна | 2018 | Методика Разработки И Применения Электронных Образовательных Ресурсов Для Обучения На Неродном Языке Общенаучным Дисциплинам |
Zhang, Jia-Hua; Zou, Liu-cong; Miao, Jia-jia; Zhang, Ye-Xing; Hwang, Gwo-Jen; Zhu, Yue | 2019 | An individualized intervention approach to improving university students’ learning performance and interactive behaviors in a blended learning environment |
Zhang, Jia-Hua; Zou, Liu-cong; Miao, Jia-jia; Zhang, Ye-Xing; Hwang, Gwo-Jen; Zhu, Yue | 2020 | An individualized intervention approach to improving university students’ learning performance and interactive behaviors in a blended learning environment |
Florenthal, Bela | 2016 | The Value of Interactive Assignments in the Online Learning Environment |
Crane, R. A.; Comley, S. | 2020 | Influence of social learning on the completion rate of massive online open courses |
2020 | Information Technologies in Foreign Language Education | |
Bäwert, Andjela; Holzinger, Anita | 2019 | Practice makes perfect! Patient safety starts in medical school: Do instructional videos improve clinical skills and hygiene procedures in undergraduate medical students? |
Tomsk Polytechnic University, Tomsk, Russian Federation; Guryeva, Irina Yu.; Kotov, Anton S.; Murastova, Ksenia A. | 2019 | The Modernisation of Historical Education in a Higher Engineering School (The Case of Tomsk Polytechnic University) |
Joseph, Mickaël Antoine; Roach, Erna Judith; Natarajan, Jansirani; Karkada, Suja; Cayaban, Arcalyd Rose Ramos | 2021 | Flipped classroom improves Omani nursing students performance and satisfaction in anatomy and physiology |
Terenko, Olena; Ogienko, Olena | 2020 | How to Teach Pedagogy Courses Online at University in COVID-19 Pandemic: Search for Answers |
Seidlein, Anna-Henrikje; Bettin, Hartmut; Franikowski, Philipp; Salloch, Sabine | 2020 | Gamified E-learning in medical terminology: the TERMInator tool |
Fitzgerald, Ange; Parr, Graham; Williams, Judy; Wellam, Rachel; Howard, Bethany; Zandes, Stavroula; Diug, Basia | 2020 | Interfaculty collaboration for improving international mobility experiences: sustaining a dialogue across difference |
Li, Yi-Bin; Zheng, Wen-Zhi; Yang, Fan | 2017 | Cooperation Learning of Flip teaching style on the MBA Mathematics Education Efficiency |
Delgado, Vanessa | Decoding the Hidden Curriculum: Latino/a First-Generation College Students' Influence on Younger Siblings' Educational Trajectory | |
Georgiou, H. | 2020 | Characterising communication of scientific concepts in student-generated digital products |
Казанцева, Виктория Алексеевна | 2017 | Сущность и содержание опыта нравственного воспитания младших школьников, обучающихся в гетерогенных ученических группах |
Васильевна, Попова Антонина; Николаевна, Крылова Ольга | 2019 | Гетерогенные группы учащихся: становление и содержание понятия |
Стаховский, Тимофей | 2017 | Гетерогенные группы обучающихся в современной школе |
Stadlinger, Bernd; Jepsen, Soren; Chapple, Iain; Sanz, Mariano; Terheyden, Hendrik | 2021 | Technology-enhanced learning: a role for video animation |
Aznar-Diaz, Inmaculada; Hinojo-Lucena, Francisco-Javier; Caceres-Reche, Maria-Pilar; Romero-Rodriguez, Jose-Maria | 2020 | Pedagogical Approaches in the Knowledge Society: The Flipped Classroom Method for the Development of Creativity and Dialogical Learning |
Fuentes Cabrera, Arturo; Parra-Gonzalez, Maria Elena; Lopez Belmonte, Jesus; Segura-Robles, Adrian | 2020 | Educational Potentials of Flipped Learning in Intercultural Education as a Transversal Resource in Adolescents |
Dooly, Melinda; Sadler, Randall | 2020 | "If you don't improve, what's the point?" Investigating the impact of a "flipped" online exchange in teacher education |
Arruabarrena, Rosa; Sanchez, Ana; Blanco, Jose M.; Vadillo, Jose A.; Usandizaga, Imanol | 2019 | Integration of good practices of active methodologies with the reuse of student-generated content |
Oznacar, Behcet; Koprulu, Fatma; Caglar, Mehmet | 2019 | The Success of Implementing Flipped Classroom in Teaching Foreign Language for International Students |
Gavassa, Sat; Benabentos, Rocio; Kravec, Marcy; Collins, Timothy; Eddy, Sarah | 2019 | Closing the Achievement Gap in a Large Introductory Course by Balancing Reduced In-Person Contact with Increased Course Structure |
Birova, Lenka | 2019 | Flipped classroom and its use in teaching English as a foreign language |
Lin, Yi-Ti | 2019 | Cooperative Experiential Learning in a Flipped Translation Classroom |
McCollum, Brett M.; Fleming, Cassidy L.; Plotnikoff, Kara M.; Skagen, Darlene N. | 2017 | Relationships in the Flipped Classroom |
Клинов, Виленин Георгиевич; Сидоров, Алексей Александрович | 2018 | Мировые тенденции в распределении доходов и проблемы социально-экономического развития |
Старцев, Максим Валерьевич; Джабраилов, Магомед Ахмедович; Колесникова, Оксана Ивановна | 2020 | Социально-экономические детерминанты трансформации системы образования в России |
Карова, Елена Анатольевна | 2020 | Миграция человеческого капитала |
Сорокин, Александр Владимирович | 2017 | Межотраслевая конкуренция и образование средней нормы прибыли как предпосылка реиндустриализации |
Марджинсон Саймон | 2017 | Общественные блага, производимые в высших учебных заведениях России (пер. с англ. Е. Шадриной) |
Хавенсон,, Татьяна Евгеньевна; Чиркина, Татьяна Александровна | 2019 | Образовательный выбор учащихсяпосле 9-го и 11-го классов:сравнение первичных и вторичных эффектов социально-экономического положения семьи |
Drijvers, Paul; Doorman, Michiel; Boon, Peter; Reed, Helen; Gravemeijer, Koeno | 2010 | The teacher and the tool: instrumental orchestrations in the technology-rich mathematics classroom |
Чернявская, Валентина Станиславовна; Мишарева, Анна Евгеньевна | 2020 | Педагогическая интенциональность учителя и ее влияние на учебную мотивацию учеников начальной школы |
Лави Виктор | 2010 | Оплата по результатам: влияние на объем и продуктивность работы учителей и принципы оценивания учеников |
Борисенко, Наталья Анатольевна | 2018 | "Барометр влияния", или Какие факторы оказывают наибольшее воздействие на обучение Рецензия на книгу: Джон Хэтти "Видимое обучение" |
Lai, Yi-Chen; Peng, Li-Hsun | 2020 | Effective Teaching and Activities of Excellent Teachers for the Sustainable Development of Higher Design Education |
Manasia, Loredana; Ianos, Maria Gratiela; Chicioreanu, Teodora Daniela | 2020 | Pre-Service Teacher Preparedness for Fostering Education for Sustainable Development: An Empirical Analysis of Central Dimensions of Teaching Readiness |
Song, Hye-Jeong; Kim, Hong-Ki; Kim, Jong-Dae; Park, Chan-Young; Kim, Yu-Seop | 2019 | Inter-Sentence Segmentation of YouTube Subtitles Using Long-Short Term Memory (LSTM) |
Al Zumor, Abdulwahid Qasem | 2019 | Challenges of Using Emi in Teaching and Learning of University Scientific Disciplines: Student Voice |
Huhn, Daniel; Al Halabi, Karam; Alhalabi, Obada; Armstrong, Christina; Morley, Alexandra Castell; Herzog, Wolfgang; Nikendei, Christoph | 2018 | Interactive peer-guided examination preparation course for second-year international full-time medical students: quantitative and qualitative evaluation |
Huhn, Daniel; Al Halabi, Karam; Alhalabi, Obada; Armstrong, Christina; Castell Morley, Alexandra; Herzog, Wolfgang; Nikendei, Christoph | 2018 | Interactive peer-guided examination preparation course for second-year international full-time medical students: quantitative and qualitative evaluation |
MacKay, Jill R.D. | 2020 | First year undergraduates make use of recordings to overcome the barriers to higher education: evidence from a survey |
Moon, Chi Yun; Zhang, Shuai; Larke, Patricia; James, Marlon | 2020 | We Are Not All the Same: A Qualitative Analysis of the Nuanced Differences Between Chinese and South Korean International Graduate Students’ Experiences in the United States |
MacKay, Jill R. D. | 2020 | First year undergraduates make use of recordings to overcome the barriers to higher education: evidence from a survey |
Couperthwaite, John; Leadbeater, Wendy; Nightingale, Karl; Shuttleworth, Tom | 2012 | Evaluating the use and impact of lecture recording in undergraduates: Evidence for distinct approaches by different groups of students |
Bonesrønning, Hans | 2004 | Can effective teacher behavior be identified? |
Nye, Barbara; Hedges, Larry | 2004 | How Large Are Teacher Effects? |
Gerritsen, Sander; Plug, Erik; Webbink, Dinand | 2017 | Teacher Quality and Student Achievement: Evidence from a Sample of Dutch Twins |
Kurum, Gul; Erdemli, Ozge | 2021 | Challenges Encountered by Academicians in International Students' Education: Turkey Case |
Kuprina, T. V.; Beketova, A. P.; Minasyan, S. M. | 2019 | Self-Organising Systems in the Context of Academic Environment |
Shadiev, Rustam; Chien, Yu-Cheng; Huang, Yueh-Min | 2020 | Enhancing Comprehension of Lecture Content in a Foreign Language as the Medium of Instruction: Comparing Speech-to-Text Recognition With Speech-Enabled Language Translation |
Limongelli, Carla; Lombardi, Matteo; Marani, Alessandro; Sciarrone, Filippo; Temperini, Marco | 2016 | A recommendation module to help teachers build courses through the Moodle Learning Management System |
Kangas, Jari; Rantanen, Elisa; Kettunen, Lauri | 2017 | How to facilitate freshmen learning and support their transition to a university study environment |
Zhang, Jia-Hua; Zou, Liu-cong; Miao, Jia-jia; Zhang, Ye-Xing; Hwang, Gwo-Jen; Zhu, Yue | 2020 | An individualized intervention approach to improving university students’ learning performance and interactive behaviors in a blended learning environment |
Feng, Haoda; Wang, Jin | 2021 | Learning in a Digital World: Perspective on Interactive Technologies for Formal and Informal Education |
Ross, Robert | 2017 | MoodleNFC – integrating smart student ID cards with moodle for laboratory assessment |
Florenthal, Bela | 2016 | The Value of Interactive Assignments in the Online Learning Environment |
Burns, Adrienne; Holford, Peter; Andronicos, Nicholas | 2020 | Enhancing understanding of foundation concepts in first year university STEM: evaluation of an asynchronous online interactive lesson |
Yin, Chengjiu; Yamada, Masanori; Oi, Misato; Shimada, Atsushi; Okubo, Fumiya; Kojima, Kentaro; Ogata, Hiroaki | 2019 | Exploring the Relationships between Reading Behavior Patterns and Learning Outcomes Based on Log Data from E-Books: A Human Factor Approach |
Sautière, P.-E.; Blervacq, A.-S.; Vizioli, J. | 2019 | Production and uses of e-learning tools for animal biology education at university |
Hillier, Mathew | 2018 | Bridging the digital divide with off-line e-learning |
Kang, Hee Young; Kim, Hae Ran | 2021 | Impact of blended learning on learning outcomes in the public healthcare education course: a review of flipped classroom with team-based learning |
Surov, Alexey; March, Christine; Pech, Maciej | 2021 | Curricular teaching during the COVID-19-pandemic Evaluation of an online-based teaching concept |
Joseph, Mickael Antoine; Roach, Erna Judith; Natarajan, Jansirani; Karkada, Suja; Cayaban, Arcalyd Rose Ramos | 2021 | Flipped classroom improves Omani nursing students performance and satisfaction in anatomy and physiology |
Sengul, Fatma; Bostanci, Hanife Bensen | 2021 | In-Class versus Out-of-Class Flipped Classroom Models in English as a Foreign Language Writing |
Rasheed, Rasheed Abubakar; Kamsin, Amirrudin; Abdullah, Nor Aniza | 2021 | An Approach for Scaffolding Students Peer-Learning Self-Regulation Strategy in the Online Component of Blended Learning |
Al Mulhim, Ensaf Nasser | 2021 | Flipped Learning, Self-Regulated Learning and Learning Retention of Students with Internal/External Locus of Control |
Torres Martin, Cesar; Acal, Christian; El Honrani, Mohammed; Mingorance Estrada, Angel Custodio | 2021 | Impact on the Virtual Learning Environment Due to COVID-19 |
Abdullah, Mohamad Yahya; Hussin, Supyan; Ismail, Kemboja | 2021 | Does Flipped Classroom Model Affect EFL Learners' Anxiety in English Speaking Performance? |
Altas, Ezgi Aydemir; Mede, Enisa | 2021 | The Impact of Flipped Classroom Approach on the Writing Achievement and Self-Regulated Learning of Pre-Service English Teachers |
Hoult, Ryan; Peel, Murray; Duffield, Colin | 2021 | Lessons from Flipping Subjects in Engineering: Effectiveness of Student Learning in a Flipped Environment at the University Level |
Cuenca Ruano, Pablo; Garcia Martinez, Salvador; Ferriz Valero, Alberto; Tortosa Martinez, Juan | 2021 | Comparative analysis of motivational profiles and flow status between a traditional methodology and the Flipped Classroom methodology in Physical Education students |
Hew, Khe Foon; Jia, Chengyuan; Gonda, Donn Emmanuel; Bai, Shurui | 2020 | Transitioning to the "new normal" of learning in unpredictable times: pedagogical practices and learning performance in fully online flipped classrooms |
Yoon, Seo Young; Kim, Na-Young | 2020 | To Flip or Not to Flip: A Comparative Study on Flipped, Blended, and Conventional Learning in EFL Korean Context |
Izagirre-Olaizola, Julen; Morandeira-Arca, Jon | 2020 | Business Management Teaching-Learning Processes in Times of Pandemic: Flipped Classroom at A Distance |
Midun, Hendrikus; Bule, Oswaldus; Rorimpandey, Widdy H. F. | 2020 | The Effect of Scaffolding on Assignment Quality and Procedural Learning Achievement |
Jdaitawi, Malek | 2020 | Does Flipped Learning Promote Positive Emotions in Science Education? A Comparison between Traditional and Flipped Classroom Approaches |
Sajid, Muhammad; Shaikh, Abdul Ahad; Ikram, Muhammad Faisal; Cahusac, Peter; Yaqinuddin, Ahmed; AlKattan, Wael; Rohra, Dileep | 2020 | Comparative Analysis of Effectiveness Between Flipped Classroom and Lecture-Based Classroom in Undergraduate Medical Education at Alfaisal University |
Lambrou, Marina | 2020 | The pedagogy of stylistics: Enhancing practice by flipping the classroom, using whiteboards and action research |
Abarghouie, Mohammad Hassan Ghasemi; Omid, Athar; Ghadami, Ahmad | 2020 | The effects of traditional lecture and flipped classroom on learning, learning retention, and satisfaction among operating room students: A comparative study |
Carnoy, Martin; Froumin, Isak; Loyalka, Prashant K.; Tilak, Jandhyala B. G. | 2014 | The concept of public goods, the state, and higher education finance: a view from the BRICs |
Baker, Bruce D; Levin, Jesse | Rethinking “Costing Out” and the Design of State School Finance Systems: Lessons from the Empirical Era in School Finance | |
Использование социальных сетевых сервисов Веб 2.0 в обучении иностранным языкам в условиях общеобразовательной школы | ||
Muraškovska, Ingrīda | LATVIJAS UNIVERSITĀTE PEDAGOĢIJAS, PSIHOLOĢIJAS UN MĀKSLAS FAKULTĀTE PEDAGOĢIJAS NODAĻA | |
Мироненко, Елена Станиславовна | 2019 | Компетенции XXI века vs образование XXI века |
Роберт, Ирэна Веньяминовна | 2020 | Стратегические Направления Развития Образования В Условиях Цифровой Трансформации |
Piasta, Shayne B.; Connor, Carol McDonald; Fishman, Barry J.; Morrison, Frederick J. | 2009 | Teachers' Knowledge of Literacy Concepts, Classroom Practices, and Student Reading Growth |
Penuel, William; Fishman, Barry J.; Gallagher, Lawrence P.; Korbak, Christine; Lopez‐Prado, Bladimir | 2009 | Is alignment enough? Investigating the effects of state policies and professional development on science curriculum implementation |
Allen, Carrie D.; Penuel, William R. | 2015 | Изучение умозаключений учителей для изучения их реакции на профессиональное развитие, ориентированное на новые стандарты |
Demartini, Claudio Giovanni; Benussi, Lorenzo; Gatteschi, Valentina; Renga, Flavio | 2020 | Education and Digital Transformation: The “Riconnessioni” Project |
Jenkins, Henry; Clinton, Katie; Purushotma, Ravi; Robison, Alice J; Weigel, Margaret | Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century | |
Кречетников, К. Г. | 2016 | Методика апробации оболочки интерактивных электронных учебников и обучающих курсов |
National Research University Higher School of Economics; Maksimenkova, O. V.; Neznanov, A. A.; National Research University Higher School of Economics | 2019 | COLLABORATIVE TECHNOLOGIES IN EDUCATION: HOW TO BUILD AN EFFECTIVE SYSTEM FOR BLENDED LEARNING? |
Nefyodova, Liliya A.; Mironova, Darya A. | 2016 | The Role of Collaborative Methods of Teaching in Forming Translator’s Language Personality |
Павельева, Н. В. | 2010 | Коллаборативное обучение как модель эффективной реализации образовательного процесса |
Sadaf, Ayesha; Newby, Timothy J.; Ertmer, Peggy A. | 2016 | An investigation of the factors that influence preservice teachers' intentions and integration of Web 2.0 tools |
Sadaf, Ayesha; Newby, Timothy J.; Ertmer, Peggy A. | 2016 | An investigation of the factors that influence preservice teachers' intentions and integration of Web 2.0 tools |
Lee, Min-Hsien; Tsai, Chin-Chung | 2010 | Exploring teachers' perceived self efficacy and technological pedagogical content knowledge with respect to educational use of the World Wide Web |
Кречетников, Константин Геннадьевич; Кречетникова, Инна Вячеславовна | 2010 | Социальные Сетевые Сервисы В Образовании |
Кулешова, А. В.; Чехович, Ю. В.; Беленькая, О. С. | 2019 | По лезвию бритвы: как самоцитирование не превратить в самоплагиат |
Goroshko, Helen; Pakhnin, Nikolai | 2021 | Образование 2.0: Психолингвистический анализ (Часть 2) |
Goroshko, Helen; Pakhnin, Nikolai | 2021 | Образование 2.0: Психолингвистический анализ (Часть 2) |
Вайндорф-Сысовева, Марина Ефимовна | 2009 | Алгоритм деятельнос ти при сетевом вза имодействии для решения образова тельных задач повышения квалификации учителей (слушателей) в виртуальной образова тельной среде МГОУ. |
Ranjbar-Sahraei, Bijan; Negenborn, Rudy | 2017 | Research positioning & trend identification: a data-analytics toolbox |
Vaindorf-Sysoeva, Marina Ye.; Kuznetsova, Natal’ya A.; Drazhan, Regina V. | 2018 | Цифровизация непрерывного повышения квалификации преподавателей |
Заир-Бек, Елена Сергеевна | Анализ европейских моделей повышения квалификации учителей как источник развития непрерывного педагогического образования в педагогическом университете | |
Уваров, Александр Юрьевич | 2012 | О двух ключевых составляющих информатизации школы |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Крившенко, Лина Поликарповна; Юркина, Лера Валерьевна | 2012 | Методы исследования в психологии и педагогике |
Булин-Соколова Е.и.; Семенов, А. Л.; Уваров, А. Ю. | 2009 | Школа Информатизации: Путь К Обновлению Образования |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна | 2012 | Педагогический Потенциал Инновационной Деятельности В Образовании |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна | 2012 | Мониторинг Непрерывного Образования В Профессиональной Педагогической Деятельности: Модель, Инструментарий, Структура |
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Уваров, Александр Юрьевич | 2014 | Развитие Икт-Насыщенной Образовательной Среды Педагогического Вуза |
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Сулейманов, Руслан Сулейманович; Уваров, Александр Юрьевич | 2014 | Ориентиры развития цифровой образовательной среды Московского педагогического государственного университета |
Фаткуллин, Николай Юрьевич; Шамшович, Валентина Федоровна; Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Грязнова, Татьяна Сергеевна | 2015 | Двухпараметрическая Педагогическая Модель Прогнозирования Успешности Результатов Дистанционного Обучения |
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Уваров, Александр Юрьевич | 2016 | Успешная Информатизация= Трансформация Учебного Процесса В Цифровой Образовательной Среде |
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Уваров, Александр Юрьевич | 2016 | Условия Успешной Информатизации Учебного Процесса |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна | 2017 | Современные Подходы К Организации Повышения Квалификации Современного Педагога |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Субочева, Марина Львовна | 2018 | Концептуальные Подходы К Организации Многоуровневой Подготовки Педагогических Кадров В Условиях Цифровизации |
Каракозов, Сергей Дмитриевич; Уваров, Александр Юрьевич; Рыжова, Наталья Ивановна | 2018 | На Пути К Модели Цифровой Школы |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Субочева, Марина Львовна | 2018 | "Цифровое Образование" Как Системообразующая Категория: Подходы К Определению |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Кузнецова, Наталья Андреевна; Дражан, Регина Владиславовна | 2018 | Цифровизация Системы Непрерывного Повышения Квалификации Преподавателей Иностранного Языка(на Примере Института Водного Транспорта) |
Уваров, А. Ю. | 2019 | От Компьютеризации До Цифровой Трансформации Образования |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Субочева, Марина Львовна | 2019 | Элементы Дидактического Обеспечения Реализации Модели Многоуровневой Подготовки Педагогических Кадров В Условиях Цифрового Обучения |
Уваров, Александр Юрьевич | 2019 | Модель цифровой школы и цифровая трансформация образования |
Вайндорф-Сысоева М.е.; Хапаева, С. С.; Грязнова, Татьяна Сергеевна; Шаверина, Д. А. | Методическое обеспечение педагогической деятельности для организации повышения квалификации педагогических работников по вопросам дистанционного образования детей с ограниченными возможностями здоровья | |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Субочева, Марина Львовна | 2020 | Дистанционное Обучение В Условиях Пандемии: Проблемы И Пути Их Преодоления |
Вайндорф-Сысоева М.е.; Воробчикова, Е. О. | 2020 | Модель организации профессиональной педагогической поддержки преподавателя при использовании электронных образовательных ресурсов |
Уваров, А. Ю. | 2020 | Три Сценария Развития Образования И Его Цифровая Трансформация |
Вайндорф-Сысоева М.е.; Панькина, Е. В. | 2020 | Риск возникновения конфликтных ситуаций при организации взаимодействия участников учебного процесса в цифровой образовательной среде |
Вайндорф-Сысоева Марина Ефимовна; Чекалина, Татьяна Александровна; Лебеденко, Алексей Владимирович | 2020 | Система Дистанционного Наставничества Как Средство Профессионального Развития Педагогов |
Hardman, E. | 2015 | How pedagogy 2.0 can foster teacher preparation and community building in special education |
Goroshko, Helen; Pakhnin, Nikolai | 2021 | Образование 2.0: Психолингвистический анализ (Часть 2) |
Пискунова, Елена Витальевна; Заир-Бек, Елена Сергеевна | Анализ феномена цифрового образования в современных исследованиях | |
Пискунова, Е. В.; Заир-Бек Е.с. | 2019 | Профессионализм учителя: методология международных исследований |
Пискунова, Елена Витальевна; Заир-Бек Елена Сергеевна | 2020 | Концепции цифрового образования в зарубежной и отечественной науке и практике образования |
Kotarba, Marcin | 2017 | Measuring Digitalization – Key Metrics |
Е.д, Патаракин | 2010 | Культура 2. 0 — совместное творчество и исследование |
Е.д, Патаракин; Б.б, Ярмахов | 2007 | Веб 2. 0 — управление, изучение и копирование |
Е.д, Патаракин | 2006 | Совместное конструирование знаний и взаимная адаптация соавторов внутри гипертекста ВикиВики |
van Eck, Nees Jan; Waltman, Ludo | VOSviewer Manual | |
Yarmakhov, B. B.; Sotnikova, A. L.; Patarakin, E. D. | 2018 | Basic Frameworks of ICT in the Structure of Professional Standard for Teachers |
Burov, V. V.; Patarakin, E. D.; Yarmakhov, B. B. | 2011 | Using Crowdsourcing Technologies in Legislative Activity |
Peters, Douglas P.; Ceci, Stephen J. | 1982 | Peer-review practices of psychological journals: The fate of published articles, submitted again |
Зельдина, М. М. | 2020 | Препринты: история развития и современное состояние |
Лазарев, В. С. | 2020 | Расширение значения термина "документ" как фактор возможного переосмысления объектов библиометрии, наукометрии и информетрии. 2. Старые определения объектов "метрий" в контексте нового определения термина "документ" |
Лазарев, В. С. | 2019 | Неудовлетворительные Определения Или Смутно Понимаемое Понятие? Об Определениях Термина "Impact" |
Пивовар, Х.; Прим Дж.; Ларивьер, В.; Алперин, Х. П.; Маттиас, Л.; Норландер, Б.; Фарли, Э.; Вест Дж.; Хауштайн, С. | 2019 | Открытый Доступ Сегодня: Широкомасштабный Анализ Распространенности И Влияния Статей Открытого Доступа |
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Ярмахов, Борис Борисович; Буров, Василий Владимирович | 2011 | Агентное моделирование деятельности внутри вики-систем |
Вачкова, Светлана; Петряева, Елена; Патаракин, Евгений | Типология школ, действующих в системе Московской электронной школы, на основе анализа сетевых показателей | |
Патаракин, Евгений; Вачкова, Светлана; Буров, Василий | 2021 | Агентное моделирование взаимодействия учителя в репозитории цифровых объектов |
Ярмахов, Б. Б.; Сотникова, А. Л.; Патаракин, Е. Д. | 2018 | Базовые фреймворки ИКТ-компетентности в структуре профессионального стандарта учителя |
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Ярмахов, Борис Борисович | 2016 | Google Aprs - Новая Технология Взаимодействия И Организации Образовательного Процесса |
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Шилова, Ольга Николаевна | 2015 | Развитие педагогического дизайна для совместной сетевой деятельности субъектов образования |
МЕТОДОЛОГИЯ ИССЛЕДОВАНИЙ В МЕНЕДЖМЕНТЕ И МАРКЕТИНГЕ: | ||
Патаракин, Евгений Дмитриевич | 2017 | Макроскопический подход к анализу совместной сетевой деятельности |
Nordmann, Emily; Calder, Colin; Bishop, Paul; Irwin, Amy; Comber, Darren | 2019 | Turn up, tune in, don't drop out: the relationship between lecture attendance, use of lecture recordings, and achievement at different levels of study |
Valor Miro, Juan Daniel; Baquero-Arnal, Pau; Civera, Jorge; Turro, Carlos; Juan, Alfons | 2018 | Multilingual Videos for MOOCs and OER |
Filice, Serafina | 2020 | CLIL in Pharmacology: Enabling Student Voice |
Islam, Farzana Sharmin Pamela | 2017 | Note-Taking of English Lessons at Tertiary Level: A Context of Bangladesh |
Krasnoshchekova, G. A. | 2020 | Implementation of Integrated Additional Professional Education |
Величковский, Б. Б.; Гусев, А. Н.; Виноградова, В. Ф.; Арбекова, О. А. | 2016 | Когнитивный Контроль И Чувство Присутствия В Виртуальных Средах |
Vlieghe, Joris; Zamojski, Piotr | Entering the world with notes: Reclaiming the practices of lecturing and note making | |
Asaly-Zetawi, Mona; Lipka, Orly | 2019 | Note-Taking Skill Among Bilingual Students in Academia: Literacy, Language and Cognitive Examination |
Iannone, Paola; Miller, Dominic | 2019 | Guided notes for university mathematics and their impact on students' note-taking behaviour |
Baldwin, Matthew P.; Fanguy, Mik; Costley, Jamie H. | 2019 | The Effects of Collaborative Note-Taking in Flipped Learning Contexts |
Marin, Lavinia; Sturm, Sean | 'Why aren't you taking any notes?' On note-taking as a collective gesture | |
Frith, V.; Lloyd, P. | 2020 | Student Practices in Use of Lecture Recordings in Two First-Year Courses: Pointers for Teaching and Learning |
Khiati, Nadia | 2019 | Giving more Voice to Post-graduate Students' ESP Lecture Comprehension Needs |
Chen, Jian-Fei; Huang, Hai-Feng | 2018 | Empirical Study on the Factors Influencing the Web-based Teaching Effect |
Kopniak, Nataliia B. | 2018 | The Use of Interactive Multimedia Worksheets at Higher Education Institutions |
Zhang, Jia; Huang, Yu-Ting; Liu, Tzu-Chien; Sung, Yao-Ting; Chang, Kuo-En | Augmented reality worksheets in field trip learning | |
Shiau, Wen-Lung; Chau, Patrick Y. K. | 2016 | Understanding behavioral intention to use a cloud computing classroom: A multiple model comparison approach |
Chang, Yu-Wei; Hsu, Ping-Yu; Shiau, Wen-Lung; Cheng, Yun-Shan | 2016 | The Effects of Individual and National Cultures in Knowledge Sharing: A Comparative Study of the US and China |
Mwanza-Simwami, Daisy | 2011 | AODM as a framework and model for characterising learner experiences with technology |
Mwanza-Simwami, Daisy; McANDREW, Patrick; Madiba, Matete | 2008 | Fostering Open Educational Practices in Cross-Cultural Contexts |
Cao, Zhenhao | 2021 | Improving Young Learners’ L2 Writing Accuracy with Written Corrective Feedback: a Case Study |
Lee, Jung-Sook | 2014 | The Relationship Between Student Engagement and Academic Performance: Is It a Myth or Reality? |
Ferris, Dana R.; Liu, Hsiang; Sinha, Aparna; Senna, Manuel | 2013 | Written corrective feedback for individual L2 writers |
Han, Ye | 2019 | Written corrective feedback from an ecological perspective: The interaction between the context and individual learners |
Nordmann, Emily; Calder, Colin; Bishop, Paul; Irwin, Amy; Comber, Darren | 2019 | Turn up, tune in, don't drop out: the relationship between lecture attendance, use of lecture recordings, and achievement at different levels of study |
Carless, David | 2019 | Feedback loops and the longer-term: towards feedback spirals |
Yang, Min; Carless, David | 2013 | The feedback triangle and the enhancement of dialogic feedback processes |
Cookson, Chris | 2017 | Voices from the East and West: congruence on the primary purpose of tutor feedback in higher education |
Yu, Shulin; Jiang, Lianjiang; Zhou, Nan | 2020 | Investigating what feedback practices contribute to students’ writing motivation and engagement in Chinese EFL context: A large scale study |
Zheng, Yao; Yu, Shulin | 2018 | Student engagement with teacher written corrective feedback in EFL writing: A case study of Chinese lower-proficiency students |
Zheng, Yao; Yu, Shulin | 2018 | Student engagement with teacher written corrective feedback in EFL writing: A case study of Chinese lower-proficiency students |
2018 | Student engagement with teacher and automated feedback on L2 writing | |
Zhang, Zhe (Victor); Hyland, Ken | 2018 | Student engagement with teacher and automated feedback on L2 writing |
Hyland, Ken | 2013 | Faculty feedback: Perceptions and practices in L2 disciplinary writing |
Qi, Donald S.; Lapkin, Sharon | 2001 | Exploring the role of noticing in a three-stage second language writing task |
Qi, Donald S.; Lapkin, Sharon | 2001 | Exploring the role of noticing in a three-stage second language writing task |
Greenhow, Christine; Belbas, Brad | 2007 | Using activity-oriented design methods to study collaborative knowledge-building in e-learning courses within higher education |
Doman, Evelyn; Webb, Marie | 2017 | The Flipped Experience for Chinese University Students Studying English as a Foreign Language |
Doman, Evelyn; Webb, Marie | 2017 | The Flipped Experience for Chinese University Students Studying English as a Foreign Language |
Yuen, Allan H. K.; Deng, Liping; Fox, Robert | 2009 | Use of WebCT in online and blended modes |
Yuen, Allan H.K.; Deng, Liping; Fox, Robert | 2009 | Use of WebCT in online and blended modes |
Kopniak, Nataliia B. | 2018 | THE USE OF INTERACTIVE MULTIMEDIA WORKSHEETS AT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS |
Li, Hui Helen; Zhang, Lawrence Jun | 2021 | Effects of structured small-group student talk as collaborative prewriting discussions on Chinese university EFL students' individual writing: A quasi-experimental study |
Ma, Maggie; Wang, Chuang; Teng, Mark Feng | 2021 | Using Learning-Oriented Online Assessment to Foster Students’ Feedback Literacy in L2 Writing During COVID-19 Pandemic: A Case of Misalignment Between Micro- and Macro- Contexts |
Crosthwaite, Peter; Jiang, Kevin | 2017 | Does EAP affect written L2 academic stance? A longitudinal learner corpus study |
Halverson, Lisa R.; Graham, Charles R. | 2019 | Learner Engagement in Blended Learning Environments: A Conceptual Framework |
Engeström, Yrjö; Sannino, Annalisa | 2012 | Whatever happened to process theories of learning? |
Engeström, Yrjö; Sannino, Annalisa | 2012 | Whatever happened to process theories of learning? |
Engeström, Yrjö; Sannino, Annalisa | 2010 | Studies of expansive learning: Foundations, findings and future challenges |
Engeström, Yrjö | Enriching activity theory without shortcuts | |
2000 | Measurement in action: an activity-theoretical perspective on producer–user interaction | |
Hasu, MERVI; Engeström, YRJÖ | 2000 | Measurement in action: an activity-theoretical perspective on producer–user interaction |
Engeström, Yrjö; Engeström, Ritva; Kärkkäinen, Merja | 1995 | Polycontextuality and boundary crossing in expert cognition: Learning and problem solving in complex work activities |
Engeström, Yrjö | 2001 | Expansive Learning at Work: Toward an activity theoretical reconceptualization |
Harrison, Neil; Peacock, Nicola | 2010 | Cultural distance, mindfulness and passive xenophobia: using Integrated Threat Theory to explore home higher education students' perspectives on 'internationalisation at home' |
Rienties, Bart; Heliot, YingFei; Jindal-Snape, Divya | 2013 | Understanding social learning relations of international students in a large classroom using social network analysis |
Nistor, Nicolae; Gogus, Aytac; Lerche, Thomas | 2013 | Educational technology acceptance across national and professional cultures: a European study |
Spencer-Oatey, Helen | 2013 | Maximizing the Benefits of International Education Collaborations: Managing Interaction Processes |
McCrohon, Mark; Nyland, Berenice | 2018 | The perceptions of commoditisation and internationalisation of higher education in Australia: an interview study of Chinese international students and their lecturers |
Byrne, E.; Brugha, R.; McGarvey, A. | 2019 | "A melting pot of cultures' -challenges in social adaptation and interactions amongst international medical students |
Ковба, Д. М.; Грибовод, Е. Г. | 2020 | Международная академическая мобильность сквозь призму теории «мягкой силы» |
Антонова, Н. Л.; Сущенко, А. Д.; Попова, Н. Г. | 2020 | «Мягкая сила» высшего образования как фактор мирового лидерства |
Загвязинский, В. И.; Волосникова, Л. М.; Кукуев, Е. А.; Патрушева, И. В. | 2020 | Академическая мобильность в педагогическом образовании |
Chou, Meng-Hsuan | Sticky and slippery destinations for academic mobility: the case of Singapore | |
Chou, Meng-Hsuan | 2020 | Sticky and slippery destinations for academic mobility: the case of Singapore |
Ose Askvik, Eva; van der Weel, F. R. (Ruud); van der Meer, Audrey L. H. | 2020 | The Importance of Cursive Handwriting Over Typewriting for Learning in the Classroom: A High-Density EEG Study of 12-Year-Old Children and Young Adults |
Pessoni, Rosemeire Bom; Pessoni, Arquimedes | 2021 | Internacionalização do ensino superior e a mobilidade acadêmica |
Cakir, Hasan | 2013 | Use of blogs in pre-service teacher education to improve student engagement |
Cakir, Hasan | 2013 | Use of blogs in pre-service teacher education to improve student engagement |
Basal, Ahmet; Eryilmaz, Ali | 2021 | Engagement and affection of pre-service teachers in online learning in the context of COVID 19: engagement-based instruction with web 2.0 technologies vs direct transmission instruction |
Başal, Ahmet; Eryılmaz, Ali | 2021 | Engagement and affection of pre-service teachers in online learning in the context of COVID 19: engagement-based instruction with web 2.0 technologies vs direct transmission instruction |
Luo, Tian; Murray, Alexander; Crompton, Helen | 2017 | Designing Authentic Learning Activities to Train Pre-Service Teachers About Teaching Online |
Gomes, Raquel Salcedo; Rockenback Tarouco, Liane Margarida; da Silva, Patricia Fernanda; Roesler, Valter | 2021 | Active collaborative learning in a web conferencing environment |
Al-Sheeb, Bothaina; Hamouda, Abdel Magid; Abdella, Galal M. | 2018 | Investigating Determinants of Student Satisfaction in the First Year of College in a Public University in the State of Qatar |
Kim, Alice S. N.; Nairn, Brian C.; Popovic, Celia; Carozza, Linda; Balidio, Elaine C. | 2020 | Participation is Predictive of Individual, but Not Group, Work in the Context of a Blended General Education Course |
Habibi, Akhmad; Mukminin, Amirul; Riyanto, Yatim; Prasojo, Lantip Diat; Sulistiyo, Urip; Sofwan, Muhammad; Saudagar, Ferdiaz | 2018 | Building an Online Community: Student Teachers' Perceptions on the Advantages of Using Social Networking Services in a Teacher Education Program |
Engeström, Yrjö | 2007 | Enriching activity theory without shortcuts |
Bocka, Doris; Miller, Carsten; Ehmann, Matthias | 2008 | Teaching and learning mathematics with dynamic worksheets |
Petters, Markus | 2021 | Interactive Worksheets for Teaching Atmospheric Aerosols and Cloud Physics |
Allen, Laura K.; Crossley, Scott A.; Snow, Erica L.; McNamara, Danielle S. | 2014 | L2 Writing Practice: Game Enjoyment as a Key to Engagement |
Yu, Shulin; Zhou, Nan; Zheng, Yao; Zhang, Limin; Cao, Hongjian; Li, Xiaomin | 2019 | Evaluating student motivation and engagement in the Chinese EFL writing context |
Yu, Shulin; Zhou, Nan; Zheng, Yao; Zhang, Limin; Cao, Hongjian; Li, Xiaomin | 2019 | Evaluating student motivation and engagement in the Chinese EFL writing context |
Ranalli, Jim | 2021 | L2 student engagement with automated feedback on writing: Potential for learning and issues of trust |
Yu, Shulin; Jiang, Lianjiang; Zhou, Nan | 2020 | Влияние учебных подходов L2 на письменную мотивацию и вовлеченность студентов |
Aljaafreh, Ali; Lantolf, James P. | 1994 | Negative Feedback as Regulation and Second Language Learning in the Zone of Proximal Development |
Davin, Kristin J.; Herazo, José D.; Sagre, Anamaría | 2017 | Обучение посредничеству: присвоение учителем динамического оценивания |
Celik, Turkan | 2021 | Web 2.0 Tools Usage Competence Scale Development Study |
Hassan, Isyaku; Gamji, Musa BaraU; Nasidi, Qaribu Yahaya; Azmi, Mohd Nazri Latiff | 2021 | Challenges and Benefits of Web 2.0-based Learning among International Students of English during the Covid-19 Pandemic in Cyprus |
Kanbul, Sezer; Soykan, Emrah; Ercag, Erinc | 2020 | Examination on implications of Web 2.0 Tools in the field of Special Education |
Peñalba, Ericson | 2020 | Students’ learning performance and acceptance of web 2.0 technologies based on media richness properties |
Fesharaki, Mehdi N.; Fetanat, AbdolHamid; Shooshtari, Davood Farajian | 2020 | A conceptual model for Socio-Pragmatic Web based on activity theory |
Revenko, Vira | 2021 | Education and Music Culture in the Context of Web 2.0 |
Леонова, М.О. | 2008 | Лекционный метод преподавания. Интерактивные лекции. |
Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Deryabin, Andrey; Novosibirsk State Technical University; Boytsov, Ilya; National Research University Higher School of Economics; Popov, Aleksandr; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Moscow City University; Novosibirsk State Technical University; Rabinovich, Pavel; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Zavedensky, Kirill; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA) | 2021 | Russian School Principals’ Beliefs about Digital Competences of Educational Process’ Participants |
Rahimi, Ebrahim; van den Berg, Jan; Veen, Wim | 2015 | Facilitating student-driven constructing of learning environments using Web 2.0 personal learning environments |
Rahimi, Ebrahim; van den Berg, Jan; Veen, Wim | 2015 | Facilitating student-driven constructing of learning environments using Web 2.0 personal learning environments |
Tight, Malcolm | 2020 | Student retention and engagement in higher education |
Bond, Melissa; Buntins, Katja; Bedenlier, Svenja; Zawacki-Richter, Olaf; Kerres, Michael | 2020 | Mapping research in student engagement and educational technology in higher education: a systematic evidence map |
Cevikbas, Mustafa; Kaiser, Gabriele | 2021 | Student Engagement in a Flipped Secondary Mathematics Classroom |
Kandiko Howson, Camille; Matos, Frederico | 2021 | Student Surveys: Measuring the Relationship between Satisfaction and Engagement |
Harunasari, Siti Yulidhar; Halim, Nurhasanah | 2019 | Digital Backchannel: Promoting Students' Engagement in EFL Large Class |
Tight, Malcolm | 2013 | Students: Customers, Clients or Pawns? |
Fredricks, Jennifer A.; Filsecker, Michael; Lawson, Michael A. | 2016 | Student engagement, context, and adjustment: Addressing definitional, measurement, and methodological issues |
Lee, Woogul; Reeve, Johnmarshall | 2012 | Teachers' estimates of their students' motivation and engagement: being in synch with students |
Zepke, Nick | 2021 | Mapping student engagement using a theoretical lens |
Zepke, Nick | 2015 | Student engagement research: thinking beyond the mainstream |
Zepke, Nick | 2015 | What future for student engagement in neo-liberal times? |
Zepke, Nick | 2014 | Student engagement research in higher education: questioning an academic orthodoxy |
Kahu, Ella R.; Stephens, Christine; Zepke, Nick; Leach, Linda | 2014 | Space and time to engage: mature-aged distance students learn to fit study into their lives |
Cusi, Annalisa; Morselli, Francesca; Sabena, Cristina | 2017 | Promoting formative assessment in a connected classroom environment: design and implementation of digital resources |
Рудольфович, Сидоров Константин | 2013 | Тревожность как психологический феномен |
Глотова, Г А | Системный подход к анализу тревожности | |
Sureda-García, Inmaculada; Jiménez-López, Rafael; Álvarez-García, Olaya; Quintana-Murci, Elena | 2021 | Emotional and Behavioural Engagement among Spanish Students in Vocational Education and Training |
Petters, Markus | 2021 | Interactive Worksheets for Teaching Atmospheric Aerosols and Cloud Physics |
Kaliappen, N.; Ismail, W.N.A.; Ghani, A.B.A.; Sulisworo, D. | 2021 | Wizer.Me and socrative as innovative teaching method tools: Integrating tpack and social learning theory |
Ryabchikova, V.G.; Rubleva, O.S.; Sergeeva, N.A.; Yakovleva, N.A. | 2020 | Using interactive worksheets when teaching foreign languages by the "flipped class" technology |
Терелянский П.в.; Троицкий А.в.; Ашмарина С.и.; Балановская А.в.; Раев К.в.; Ерохин С.д.; Титов Е.в.; Булаева Н.а. | Целевая модель цифровой трансформации университетов | |
Зеер, Эвальд Фридрихович; Ломовцева, Наталья Викторовна; Третьякова, Вера Степановна | 2020 | ГОТОВНОСТЬ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВУЗАК ОНЛАЙН-ОБРАЗОВАНИЮ: Цифровая КОМПЕТЕНТНОСТЬ, ОПЫТ ИССЛЕДОВАНИЯ |
Владимирович, Павлов Павел; Константиновна, Защитина Елена | 2020 | УНИВЕРСИТЕТ МИРОВОГО УРОВНЯ В ЭПОХУ ЦИФРОВИЗАЦИИ |
Владимирович, Павлов Павел; Константиновна, Защитина Елена | 2020 | УНИВЕРСИТЕТ МИРОВОГО УРОВНЯ В ЭПОХУ ЦИФРОВИЗАЦИИ |
Zawacki-Richter, Olaf; Latchem, Colin | 2018 | Exploring four decades of research in Computers & Education |
Squires, David; Preece, Jenny | 1999 | Predicting quality in educational software: Evaluating for learning, usability and the synergy between them |
Center for Instructional Psychology and Technology (CIP&T), University of Leuven; De Corte, Erik | 2019 | Learning Design: Creating Powerful Learning Environments for Self-Regulation Skills |
Игоревич, Блинов Владимир; Станиславович, Сергеев Игорь | 2021 | Модели смешанного обучения в профессиональном образовании: типология, педагогическая эффективность, условия реализации |
Powell, Tamara | 2021 | Software Review |
Kovalenko, Valentyna V.; Marienko, Maiia V.; Sukhikh, Alisa S. | 2021 | USE OF AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY TOOLS IN A GENERAL SECONDARY EDUCATION INSTITUTION IN THE CONTEXT OF BLENDED LEARNING |
Kovalenko, Valentyna V.; Marienko, Maiia V.; Sukhikh, Alisa S. | 2021 | USE OF AUGMENTED AND VIRTUAL REALITY TOOLS IN A GENERAL SECONDARY EDUCATION INSTITUTION IN THE CONTEXT OF BLENDED LEARNING |
Akimova, Olha; Dudikova, Larysa; Kolomiets, Alla M.; Ostraus, Yuliia M. | 2020 | Formation of the Cognitive Component of Medical Students' Professional-Communicative Culture by Means of an Informational-Educational Blog |
Герасимова, Елена Константиновна | 2019 | Применение онлайн-сервисов в обучении магистрантов, получающих педагогическое образование |
Ignatovitch, Tatiana V. | 2021 | Teaching Russian as a Foreign Language with the Use of LearningApps Service |
Ресенчук, Анна Александровна; Тунёва, Нина Витальевна | 2021 | ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ГИБРИДНОГО ОБУЧЕНИЯ В МНОГОНАЦИОНАЛЬНЫХ ГРУППАХ СТУДЕНТОВ ВУЗА |
Урванцева, Наталья Геннадьевна | 2021 | ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СЕРВИСА LEARNINGAPPS.ORG ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ ЛИНГВОСТРАНОВЕДЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ НА ОНЛАЙН-ЗАНЯТИЯХ РУССКОГО ЯЗЫКА С КИТАЙСКИМИ СТУДЕНТАМИ |
Погибельский, Александр Прохорович; Погибельская, Наталья Борисовна | 2021 | ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ОБЛАЧНО ОРИЕНТИРОВАННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ДИСТАНЦИОННОМ ОБУЧЕНИИ |
Викторовна, Грамма Дарья; Владимировна, Кузнецова Светлана | 2021 | СОЦИАЛЬНЫЕ СЕРВИСЫ КАК СРЕДСТВО ОРГАНИЗАЦИИ КОНТРОЛЯ УСПЕВАЕМОСТИ СТУДЕНТОВ |
Zendler, Andreas; Reile, Swetlana | 2018 | The effect of reciprocal teaching and programmed instruction on learning outcome in computer science education |
Игнатович, Татьяна Владимировна | 2021 | Обучение русскому языку как иностранному с использованием сервиса LearningApps |
Караваев, Никита Леонидович; Соболева, Елена Витальевна | 2017 | Анализ программных сервисов и платформ, обладающих потенциалом для геймификации обучения |
Федорова, кадьевна | 2014 | Разработка и применение электронных образовательных ресурсов в структуре методической подготовки бакалавров в педагогическом вузе |
Романова, Екатерина Александровна; Волкова, Марина Александровна; Баохун, Ли | 2021 | ОСОБЕННОСТИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ СОВРЕМЕННЫХ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ПРИ ИЗУЧЕНИИ РУССКОГО ЯЗЫКА: СРАВНИТЕЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ПРЕДПОЧТЕНИЙ ИНОСТРАННЫХ СТУДЕНТОВ ВУЗОВ РОССИИ И КИТАЯ |
Гирфанова, Ксения Андреевна; Михалева, Елена Владимировна | 2021 | Формирование коммуникативной компетенции при обучении русскому языку как иностранному посредством цифровой образовательной среды |
Сидоров, С. В. | 2013 | Возможности веб-сервиса Learningapps.org в преподавании вузовского курса педагогики |
Толкачёва, Кристина Юрьевна; Турковская, Елена Веславовна | 2018 | Развитие Языковой Компетенции Студентов С Помощью Интернет-Ресурса "Learningapps.org" |
Мартюшова, Елена Валерьевна | 2019 | Из опыта работы с платформой Learningapps.org на практических занятиях по методике обучения иностранному языку |
Федорова, Галина Аркадьевна | 2014 | Разработка и применение электронных образовательных ресурсов в структуре методической подготовки бакалавров в педагогическом вузе |
McKay, Loraine; O'Bryan, Steven; Kahu, Ella R. | 2021 | "My Uni Experience Wasn't Completely Ruined": The Impacts of COVID-19 on the First-Year Experience |
Zepke, Nick | 2018 | Student engagement in neo-liberal times: what is missing? |
Terrion, Jenepher Lennox; Aceti, Victoria | 2012 | Perceptions of the effects of clicker technology on student learning and engagement: a study of freshmen Chemistry students |
Alpert, Jeffrey B.; Young, Matthew G.; Lala, Shailee V.; McGuinness, Georgeann | 2021 | Medical Student Engagement and Educational Value of a Remote Clinical Radiology Learning Environment: Creation of Virtual Read-Out Sessions in Response to the COVID-19 Pandemic |
Ortega, Fernanda da Cunha; Irala, Valesca Brasil | 2022 | Mensuração do engajamento online de estudantes do ensino superior: uma revisão de escopo na literatura internacional |
Wester, Emma R.; Walsh, Lisa L.; Arango-Caro, Sandra; Callis-Duehl, Kristine L. | 2021 | Student Engagement Declines in STEM Undergraduates during COVID-19–Driven Remote Learning |
Papanastasiou, Elena | 2005 | Factor structure of the ‘Attitudes Toward Research’ scale |
Малошонок, Наталья Геннадьевна | 2014 | Вовлеченность студентов в учебный процесс в российских вузах |
Шмакова, Анна Павловна; Федоров, Александр Иванович; Семикашева, Инна Алексеевна | 2021 | Виртуальные технологии как средство вовлечения студентов педагогического вуза в учебный процесс |
Pickering, James D.; Swinnerton, Bronwen J. | 2019 | Exploring the Dimensions of Medical Student Engagement with Technology-Enhanced Learning Resources and Assessing the Impact on Assessment Outcomes |
Yurieva, Oksana; Musiichuk, Tetiana; Baisan, Dina | 2021 | INFORMAL ENGLISH LEARNING WITH ONLINE DIGITAL TOOLS: NON-LINGUIST STUDENTS |
Mshayisa, Vusi Vincent | 2020 | Students' perceptions of Plickers and crossword puzzles in undergraduate studies |
Pettit, Robin K.; McCoy, Lise; Kinney, Marjorie; Schwartz, Frederic N. | 2015 | Student perceptions of gamified audience response system interactions in large group lectures and via lecture capture technology |
Ada, Mireilla Bikanga | Evaluation of a Mobile Web Application for Assessment Feedback | |
Bikanga Ada, Mireilla | 2021 | Evaluation of a Mobile Web Application for Assessment Feedback |
Basal, Ahmet; Eryilmaz, Ali | 2021 | Engagement and affection of pre-service teachers in online learning in the context of COVID 19: engagement-based instruction with web 2.0 technologies vs direct transmission instruction |
Mehrolia, Sangeeta; Alagarsamy, Subburaj; Sabari, M. Indhu | 2021 | Moderating effects of academic involvement in web-based learning management system success: A multigroup analysis |
Pérez-López, Raúl; Gurrea-Sarasa, Raquel; Herrando, Carolina; Hoyos, María José Martín-De; Bordonaba-Juste, Victoria; Utrillas-Acerete, Ana | 2020 | The generation of student engagement as a cognition-affect-behaviour process in a Twitter learning experience |
Saracostti, Mahia; Sotomayor, Belen; Teresa Hernandez, Maria; Lara, Laura; Miranda-Zapata, Edgardo; Aparicio, Jose; Maria Diaz-Jimenez, Rosa; Acevedo, Fernando; Dominguez-Lara, Sergio | 2021 | Online Platform for the Evaluation of School Engagement, 2.0 Version: From the Chilean Experience to its Use in Iberoamerican Countries |
Kim, Alice S. N.; Nairn, Brian C.; Popovic, Celia; Carozza, Linda; Balidio, Elaine C. | 2020 | Participation is Predictive of Individual, but Not Group, Work in the Context of a Blended General Education Course |
Carnevale, Stefania; Di Napoli, Immacolata; Esposito, Francesca; Arcidiacono, Caterina | 2021 | Drawingvoice 2.0: classroom joint designing and Facebook interactions to develop reflexivity and awareness |
Arriba, Raúl de; Vidagañ, María | 2020 | Sharing Drawings with Smartphones in the Classroom – Art-Based Education in Social Sciences |
Vandeyar, Thirusellvan | 2020 | The academic turn: Social media in higher education |
Vasodavan, Vinothini; DeWitt, Dorothy; Alias, Norlidah | 2021 | Framework for Developing Intellectual Skills Using Collaborative Learning Tools: The Experts' Consensus |
Levin, Ilya; Tsybulsky, Dina | 2017 | The Constructionist Learning Approach in the Digital Age |
Rocca, Kelly A. | 2010 | Student Participation in the College Classroom: An Extended Multidisciplinary Literature Review |
Lau, Nathan T. T.; Hawes, Zachary; Tremblay, Paul; Ansari, Daniel | 2022 | Disentangling the individual and contextual effects of math anxiety: A global perspective |
Зыбина, Наталья Евгеньевна; Александров, Eвгений Павлович | 2008 | Интенции участников учебно-воспитательного диалога в социокультурной среде вуза |
Шаповал, Валентин Анатольевич; Бондарук, Александр Феодосьевич; Голянич, Валерий Михайлович | 2014 | Ценностно-интенциональные и психодинамические корреляты адаптированности курсантов к социально-профессиональной среде обучения |
Бондарук, Александр Феодосьевич; Голянич, Валерий Михайлович; Шаповал, Валентин Анатольевич | 2012 | Динамика параметров ценностно-интенционального конфликта у курсантов в процессе социально-психологической адаптации к условиям обучения |
Голянич, Валерий Михайлович; Бондарук, Александр Феодосьевич; Глазырин, Андрей Анатольевич | 2013 | Ценностные противоречия как психодиагностические критерии интенциональной компетентности |
Зыбина, Наталья Евгеньевна | 2009 | Рефлексивность как условие интенционального обучения иностранному языку студентов неязыкового вуза |
Черненко, В. В.; Богатырев, В. Г. | 2016 | К Вопросу О Влиянии Интенциональных Ментальных Структур На Успешность Обучения |
Смирнова, Яна Константиновна | 2019 | Модель Психического И Способность Придерживаться Коллективной Интенциональности У Дошкольников |
Хахалова, Анна Алексеевна | 2015 | Субъективность В Науках О Жизни: Самоорганизация, Интенциональность И Целеполагание |
Аминов, Н. А.; Чернявская, В. С.; Осадчева, И. И. | 2020 | Дифференциальный контекст исследования педагогических способностей и педагогического мастерства |
Chen, Bodong; Scardamalia, Marlene; Bereiter, Carl | 2015 | Advancing knowledge‐building discourse through judgments of promising ideas |
Н.д, Павлова; Е.а, Пескова | 2012 | Понимание интенционального подтекста речи адресатом |
Scardamalia, M.; Bereiter, C.; McLean, R.S.; Swallow, J.; Woodruff, E. | 1989 | Computer-supported intentional learning environments |
Subagdja, Budhitama; Sonenberg, Liz; Rahwan, Iyad | 2009 | Intentional learning agent architecture. |
Hampshire, Adam; Hellyer, Peter J.; Parkin, Beth; Hiebert, Nole M.; MacDonald, Penny A.; Owen, Adrian M.; Leech, Robert; Rowe, James B. | 2016 | Network mechanisms of intentional learning. |
Mehlenbacher, Brad | 2000 | Intentionality and other nonsignificant in issues learning: commentary on Margaret Martinez's Intentional Learning in an Intentional World? |
Vasquez, Dizan; Fraichard, Thierry; Aycard, Olivier; Laugier, Christian | 2008 | Intentional motion on-line learning and prediction. |
Mahmoud, Chaker Ben; Azaiez, Ikbel; Bettahar, Fathia | 2020 | Multi-Intentional Description of Learning Semantic Web Services. |
Stevens, David J.; Arciuli, Joanne; Anderson, David I. | 2015 | Concurrent Movement Impairs Incidental But Not Intentional Statistical Learning. |
Raj, Nisha S.; Renumol, V. G. | 2021 | A systematic literature review on adaptive content recommenders in personalized learning environments from 2015 to 2020 |
Younes, Sayed S. | 2021 | Examining the Effectiveness of Using Adaptive AI-Enabled e-Learning during the Pandemic of COVID-19 |
Patarakin, Yevgeny D.; Дмитриевич, Патаракин Евгений; Yarmakhov, Boris B.; Борисович, Ярмахов Борис | 2021 | Data farming for virtual school laboratories |
van Tetering, Marleen A. J.; de Groot, Renate H. M.; Jolles, Jelle | 2018 | Boy–Girl Differences in Pictorial Verbal Learning in Students Aged 8–12 Years and the Influence of Parental Education |
Hulme, Rachael C.; Rodd, Jennifer M. | 2021 | Learning new word meanings from story reading: the benefit of immediate testing |
Epp, Sheila; Reekie, Manuela; Denison, Jacqueline; de Bosch Kemper, Nicole; Willson, Melanie; Marck, Patricia | 2021 | Radical transformation: Embracing constructivism and pedagogy for an innovative nursing curriculum |
Уваров, А. Ю.; Вихрев, В. В.; Водопьян, Г. М.; Дворецкая, И. В.; Кочак, Э.; Левин, И. | 2021 | Школы в развивающейся цифровой среде: цифровое обновление и его зрелость |
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Ярмахов, Борис Борисович | 2018 | Вычислительная педагогика: мышление, участие и рефлексия |
Яновская, Наина Боисовна | 2013 | Концепция продуктивного обучения как основа развития личности посредством создания рефлексивно направленной образовательной среды |
Башмаков, Марк Иванович; Горяев, Михаил Александрович | 2014 | Развитие внеурочной деятельности методами продуктивного обучения |
Антонова, Дарья Андреевна; Оспенникова, Елена Васильевна | 2020 | Методологические основы продуктивного обучения |
Патаракин, Евгений Дмитриевич; Ярмахов, Борис Борисович | 2021 | Выращивание данных для школьных виртуальных лабораторий |
Васильевна, Плотникова Екатерина; Олеговна, Ефремова Марина | 2019 | Диагностика тенденций цифровизации системы высшего образования на примере ведущих российских университетов |
Дружилов, Сергей Александрович | 2005 | Психология профессионализма субъекта труда: концептуальные основания |
Burlakova, N.S.; Oleshkevich, V.I. | 2017 | Phenomenological Approach In Psychology: Moving Towards Positivism Style Adaptation Or Towards Development? |
Зелеева, В. П. | 2010 | Педагогическая Феноменология: Возвращение И Новые Смыслы |
Змеёв, Сергей Иванович | 2014 | Применение андрагогических принципов обучения в подготовке и повышении квалификации специалистов |
Е.г, Юдина | 2006 | Эксперимент Л.С. Выготского — Л.С. Сахарова: культурно-историческая ретроспектива |
National Research University Moscow Institute of Physics and Technology; Lyubzhin, Aleksey; Dmitry Pozharsky University | 2021 | François de La Mothe Le Vayer and His De l’instruction de Monsieur le Dauphin: The Concepts of the Golden Mean and Public Good |
Chimalakonda, Sridhar; Nori, Kesav V. | 2020 | An ontology based modeling framework for design of educational technologies |
Т.л, Клячко; Г.а, Краснова | 2015 | Экспорт высшего образования: состояние и перспективы в мире и России |
Боревская Н.е.; Агранович М.л.; Ващенко В.п.; Гохберг Л.м.; Дмитриева Ю.в.; Ефремова Л.и.; Житникова М.н.; Краснова Г.а.; Ларионова М.в.; Петровская Т.с.; Строганов Д.в.; Хомяков М.б.; Хузиатов, Т. Д. | Интернационализация российских вузов: китайский вектор | |
Алексеевна, Бороненко Татьяна; Владимировна, Кайсина Анна; Сергеевна, Федотова Вера | 2017 | Диалог в дистанционном обучении |
Barak, Miri | 2018 | Are digital natives open to change? Examining flexible thinking and resistance to change |
Chen, Pu-Shih Daniel; Lambert, Amber D.; Guidry, Kevin R. | 2010 | Engaging online learners: The impact of Web-based learning technology on college student engagement |
Rashid, Tabassum; Asghar, Hanan Muhammad | 2016 | Technology use, self-directed learning, student engagement and academic performance: Examining the interrelations |
Castañeda, Linda; Selwyn, Neil | 2018 | More than tools? Making sense of the ongoing digitizations of higher education |
Krause, Kerri‐Lee; Coates, Hamish | 2008 | Students’ engagement in first‐year university |
Norris, Lindy; Coutas, Penelope | 2014 | Cinderella’s coach or just another pumpkin? Information communication technologies and the continuing marginalisation of languages in Australian schools |
Schindler, Laura A.; Burkholder, Gary J.; Morad, Osama A.; Marsh, Craig | 2017 | Computer-based technology and student engagement: a critical review of the literature |
Haggis, Tamsin | 2009 | What have we been thinking of? A critical overview of 40 years of student learning research in higher education |
Kuh, George D. | 2009 | The national survey of student engagement: Conceptual and empirical foundations |
Блинов, Владимир Игоревич; Есенина, Екатерина Юрьевна; Сергеев, Игорь Станиславович | 2019 | Цифровая Дидактика Профессионального Образования И Обучения (ключевые Тезисы) |
Михайловна, Андрюхина Людмила; Викторовна, Ломовцева Наталья; Олеговна, Садовникова Надежда | 2020 | Концепты цифровой дидактики как основания проектирования опережающего образования педагогов профессионального обучения |
Grossman, Tovi; Chevalier, Fanny; Kazi, Rubaiat Habib | 2016 | Bringing research articles to life with animated figures |
Уваров, А. Ю. | 2022 | Цифровое обновление образования: на пути к «идеальной школе» |
Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration; Rogozin, Dmitry; Solodovnikova, Olga; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration; Ipatova, Anna; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration | 2022 | How University Teachers View the Digital Transformation of Higher Education |
Altynikova, N.V.; Dorofeev, A.V.; Muzaev, A.A.; Sagitov, S.T. | 2022 | Quality Management in Pedagogical Education Based on the Diagnostics of Teachers’ Professional Deficits: Theoretical and Methodological Aspect |
Altynikova, N.V.; Muzaev, A.A. | 2019 | Subject and Methodological Competencies in Teachers: Testing the Unified Federal Evaluation Tools |
Gordeeva, T.O.; Sychev, O.A. | 2021 | Diagnostics of Motivating and Demotivating Styles of Teachers: “Situations-in-School” Questionnaire |
Cummings, Stephen | 2015 | TIM Lecture Series – Communicating Strategy: How Drawing Can Create Better Engagement |
Д, Бэкхёрст | 2006 | К вопросу об эволюции теории деятельности |
Ermolova, Tatiana; Florova, N.B. | 2019 | Мотивация обучения и достижения успеха. Обзор монографии доктора Бобби Хоффмана |
Алетдинова, Анна Александровна; Мельниченко, Алина Анатольевна | 2015 | Развитие Smart-образования как инновационной технологии |
Хамидов, Обиджон Хафизович; Глушко, Сергей Владимирович; Маманазаров, Абдухаким Бзорович; Кулишов, Владимир Васильевич; Маманазаров, Илёс Абдухакимович | 2020 | СОВРЕМЕННАЯ ПАРАДИГМА ОБРАЗОВАНИЯ В УСЛОВИЯХ ЦИФРОВОЙ И SMART-ЭКОНОМИКИ |
Ибашова, А.Б.; Кадирбаева, Р.И.; Нурмуханбетова, Г.К.; Сулейменова, Л.А.; Белесова, Д.Т. | 2021 | ИССЛЕДОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ В УСЛОВИЯХ SMART-ОБРАЗОВАНИЯ |
Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Deryabin, Andrey; Novosibirsk State Technical University; Boytsov, Ilya; National Research University Higher School of Economics; Popov, Aleksandr; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Moscow City University; Novosibirsk State Technical University; Rabinovich, Pavel; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA); Zavedensky, Kirill; Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration (RANEPA) | 2021 | Russian School Principals’ Beliefs about Digital Competences of Educational Process’ Participants |
Кушнир, М. Э.; Рабинович, П. Д.; Заведенский, К. Е.; Царьков, И. С. | 2022 | Образовательный профиль студента как инструмент персональной образовательной логистики |
Ибрагимов, Г. И.; Калимуллина, А. А. | 2022 | Трансформация лекции в современной высшей школе России |
Донецкая, С. С.; Ли, М. | 2020 | Китайские студенты за рубежом: динамика численности и цели выезда |
Осипов, Петр Николаевич; Зиятдинова, Юлия Надировна | 2015 | ГЛОБАЛИЗАЦИЯ КАК ФАКТОР САМОРАЗВИТИЯ СТУДЕНТОВ |
Тюменцева, Е. В.; Харламова, Н. В.; Годенко, А. Е. | 2021 | Проблемы обучения иностранных студентов в условиях пандемии |
Баранов, Владимир Владимирович; Белоновская, Изабелла Давидовна; Никулина, Юлия Николаевна | 2013 | Конкурентный ресурс студента в условиях регионального университета |
Малошонок, Наталья Геннадьевна | 2014 | Вовлеченность студентов в учебный процесс в российских вузах |
Голубушина, Клавдия Константиновна; Виноградова, Ирина Анатольевна; Ключко, Ольга Ивановна; Самосадова, Елена Владимировна | 2015 | ЦЕЛИ ПРОФЕССИНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ СТУДЕНТОВ ПЕДВУЗА И ПЕДАГОГОВ-ПРАКТИКОВ |
Punithavathi, P.; Geetha, S. | 2020 | Disruptive smart mobile pedagogies for engineering education |
Zhang, Aihua; Feng, Xianqiong | 2022 | The concept analysis of smart teaching |
Cents-Boonstra, Miriam; Lichtwarck-Aschoff, Anna; Denessen, Eddie; Aelterman, Nathalie; Haerens, Leen | 2021 | Fostering student engagement with motivating teaching: an observation study of teacher and student behaviours |
Adams, Paul | 2006 | Exploring social constructivism: theories and practicalities |
Adams, Paul | 2006 | Exploring social constructivism: Theories and practicalities |
Niemiec, Christopher P.; Ryan, Richard M. | 2009 | Автономия, компетентность и связанность в классе: применение теории самоопределения к образовательной практике |
Panhwar, Abdul Hameed; Bell, Melanie J. | 2022 | Enhancing student engagement in large ESL classes at a Pakistani university |
Chiu, Thomas K. F. | 2022 | Applying the self-determination theory (SDT) to explain student engagement in online learning during the COVID-19 pandemic |
Gao, Xuesong (Andy); Hua, Zhu | 2021 | Experiencing Chinese education: learning of language and culture by international students in Chinese universities |
Al-smadi, Ahmad Mohmmad; Abugabah, Ahed; Smadi, Ahmad Al | 2022 | Evaluation of E-learning Experience in the Light of the Covid-19 in Higher Education |
Focacci, Chiara Natalie; Perez, Carlota | 2022 | The importance of education and training policies in supporting technological revolutions: A comparative and historical analysis of UK, US, Germany, and Sweden (1830–1970) |
Flunger, Barbara; Hollmann, Lissa; Hornstra, Lisette; Murayama, Kou | 2022 | It's more about a lesson than a domain: Lesson-specific autonomy support, motivation, and engagement in math and a second language |
Hsieh, Ta-yang; Simpkins, Sandra D.; Eccles, Jacquelynne S. | 2021 | Gender by racial/ethnic intersectionality in the patterns of Adolescents’ math motivation and their math achievement and engagement |
Li, Jiajing; King, Ronnel B.; Wang, Chuang | 2022 | Profiles of motivation and engagement in foreign language learning: Associations with emotional factors, academic achievement, and demographic features |
Kalolo, John Fungulupembe | 2022 | Promoting indigenous science in the realm of modern science in developing countries |
Al-Mamary, Yaser Hasan Salem | 2022 | Why do students adopt and use Learning Management Systems?: Insights from Saudi Arabia |
Händel, Marion; Stephan, Melanie; Gläser-Zikuda, Michaela; Kopp, Bärbel; Bedenlier, Svenja; Ziegler, Albert | 2022 | Digital readiness and its effects on higher education students’ socio-emotional perceptions in the context of the COVID-19 pandemic |
Wallace, Jason; Scanlon, Dylan; Calderón, Antonio | 2022 | Digital technology and teacher digital competency in physical education: a holistic view of teacher and student perspectives |
Filgona, Jacob; Sakiyo, John; Gwany, D; Okoronka, Augustine | 2020 | Motivation in Learning |
Jeno, Lucas M.; Nylehn, Jorun; Hole, Torstein N.; Raaheim, Arild; Velle, Gaute; Vandvik, Vigdis | 2021 | Motivational Determinants of Students’ Academic Functioning: The Role of Autonomy-support, Autonomous Motivation, and Perceived Competence |
Bikar, Soon Singh; Rathakrishnan, Balan; Rabe, Zulfikar; Mahat, Hanifah; Sharif, Sabariah; Talin, Rosy | 2022 | The impact of geography information system integrated teaching on underachieving students’ intrinsic motivation |
Shroff, Ronnie Homi; Ting, Fridolin Sze Thou; Lam, Wai Hung | 2019 | Development and validation of an instrument to measure students' perceptions of technology-enabled active learning |
Nicol, Adelheid AM; Owens, Soo M; Le Coze, Stéphanie SCL; MacIntyre, Allister; Eastwood, Christina | 2018 | Сравнение высокотехнологичных классов активного обучения и низкотехнологичных классов активного обучения |
Wolgast, Martin; Ajdahi, Sami; Hansson, Erik; Wolgast, Sima | 2022 | Status, pride, and educational motivation: Understanding differences in attitudes to education from the perspective of evolutionary emotion theory |
Ajjawi, Rola; Kent, Fiona; Broadbent, Jaclyn; Tai, Joanna Hong-Meng; Bearman, Margaret; Boud, David | 2022 | Feedback that works: a realist review of feedback interventions for written tasks |
Spector, Jonathan Michael; Rose, Carolyn Penstein; Knezek, Gerald; 智能技术变革教育, 雨 | 2019 | Преобразование образования с помощью интеллектуальных технологий: сравнительный отчет Китая и США в 2019 г. |
Zhu, Zhi-Ting | 2016 | A research framework of smart education |
Nezhyva, Olga | 2021 | The Aspects of Smart Education in The World |
Sharonova, Svetlana; Avdeeva, Elena | 2021 | Dialogue between smart education and classical education |
Li, Kam; Wong, Billy | 2021 | Research landscape of smart education: a bibliometric analysis |
Narayanan, Lakshmi; James, Jimcymol | 2021 | Building Smart Education in Pandemics |
Sharonova, Svetlana; Avdeeva, Elena | 2020 | Comparison of distance education and smart education |
Shoikova, Elena; Nikolov, Roumen; Kovatcheva, Eugenia | 2017 | Conceptualising of Smart Education |
Kim, Meeyong; Bae, Youngkwon | 2012 | Development of a Smart Education Model for Field Application of Smart Education |
Borisovich, Ardashkin; Borovinskaya, D.N.; Surovtsev, V.A. | 2021 | THE EPISTEMOLOGY OF SMART TECHNOLOGIES: IS SMART EPISTEMOLOGY DERIVED FROM SMART EDUCATION? |
Kassymova, G.; Valeeva, Galina; Setyaeva, N.; Arpentieva, M.; Flindt, Nicole | 2021 | Social and Psychological Issues of Smart Education |
Тихомиров, В.П.; Днепровская, Н.В. | 2015 | Смарт-образование как основная парадигма развития информационного общества |
Бодяко, А. В.; Рогуленко, Т.М.; Пономарева, С.В.; Краюшкина, М.В. | 2022 | Перспективы и обязательства смарт-образования (smart education) в России |
Полушкина, А.О. | 2016 | Smart-образование в школах Азии: состояние и проблемы |
Давлятович, Кудбиев Шерзод | 2019 | Зарубежный опыт стимулирования рынка труда в условиях цифровой трансформации |
Днепровская, Наталья Витальевна; Янковская, Екатерина Алексеевна; Шевцова, Инесса Витальевна | 2015 | Понятийные основы концепции смарт-образования |
Обучение иностранных граждан в образовательных организациях высшего образования Российской Федерации | ||
Oyeniran, Rassidy; Uwamahoro, Emile | 2017 | Impacts of Reforms in Chinese Educational System |
Maresca, Paolo; Coccoli, Mauro; Guercio, Angela; Stanganelli, Lidia | 2014 | Smarter universities: A vision for the fast changing digital era |
Maresca, Paolo; Coccoli, Mauro; Guercio, Angela; Stanganelli, Lidia | 2014 | Smarter universities: A vision for the fast changing digital era |
Дудко, Виктория Валерьевна | 2018 | Методический потенциал интернет-технологий в области развития педагогической интенциональности учителя в процессе повышения квалификации |
Дудко, Виктория Валерьевна | 2019 | Готовность учителя к намеренной реализации целей как вопрос информатизации образования |
Laurillard, Diana | Digital technologies and their role in achieving our ambitions for education | |
Laurillard, Diana; Swift, Betty; Darby, Jonathan | 1993 | Academics’ use of courseware materials: A survey |
Bykasova, Larisa; Panova, V.; Podberezny, V.; Garmash, S.; Kononova, O.A. | 2019 | Теоретические подходы в обучении |
Puentedura, Ruben R | RememberingTheFuture_AGameWithLearningMirrors | |
Уваров, А. Ю.; Вихрев, В. В.; Водопьян, Г. М.; Дворецкая, И. В.; Кочак, Э.; Левин, И. | 2021 | Школы в развивающейся цифровой среде: цифровое обновление и его зрелость |
Алексеевна, Курбатова Ольга | ПРИМЕНЕНИЕ КВЕСТ-ТЕХНОЛОГИИ В ВУЗОВСКОМ ФИЛОЛОГИЧЕСКОМ ОБРАЗОВАНИИ | |
Б.б, Ярмахов; А.л, Сотникова; Е.д, Патаракин | 2018 | Базовые фреймворки ИКТ-компетентности в структуре профессионального стандарта учителя |
Shirokolobova, Anastasia G. | 2022 | Gamification in the context of digital transformation of education |
National Research University Higher School of Economics; Semenova, Tatiana; Sologova, Susanna; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Zavadsky, Sergey; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Grigorevskikh, Ekaterina; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Margaryan, Arus; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Trashchenkova, Daria; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Avakyan, Esma; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Representative Office of the International Association for Medical Education (АМЕЕ); Sokhin, Dmitry; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Litvinova, Tatiana; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University; Smolyarchuk, Elena; I.M. Sechenov First Moscow State Medical University | 2022 | Choosing a Lecture Format in Higher Pharmaceutical Education |
Дудко, Виктория Валерьевна | 2022 | Исследование вовлеченности студентов бакалавриата в обучение по курсу педагогики с использованием веб-приложения LearningApps |
Романова, Ю. Д.; Дьяконова, Л. П. | 2018 | Цифровая Трансформация Образования: DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION. |
Великова, Светлана Анатольевна | 2022 | SELF-ASSESSMENT OF STUDENTS OF THE HUMANITARIAN INSTITUTE AS A REGULATOR OF THEIR PROGRESS |
Chi, Xianglan; Liu, Jinlan; Bai, Yin | 2017 | College environment, student involvement, and intellectual development: evidence in China |
Zheng, Lanqin; Bhagat, Kaushal Kumar; Zhen, Yuanyi; Zhang, Xuan | 2020 | The Effectiveness of the Flipped Classroom on Students’ Learning Achievement and Learning Motivation: A Meta-Analysis |
[No title found] | ||
Hoel, Tore; Mason, Jon | 2018 | Standards for smart education – towards a development framework |