AO3: различия между версиями

Материал из Поле цифровой дидактики
 
 
(не показаны 2 промежуточные версии этого же участника)
Строка 4: Строка 4:
|launch year=2008
|launch year=2008
|Size=50000
|Size=50000
|framework=LPP, ЗБР, affinity space, community
|framework=Место связности, Ситуативное обучение, Социальный объект
|Clarifying_video=https://www.youtube.com/watch?v=kPoYnykb33U
|Clarifying_video=https://www.youtube.com/watch?v=kPoYnykb33U
|Адрес сообщества=https://archiveofourown.org
|Адрес сообщества=https://archiveofourown.org

Текущая версия на 08:13, 11 августа 2022

Описание сообщества Archive of Our Own - Архив материалов, которые собирают фанаты книг, телепередач
Создатели и эксперты Naomi Novik
Год запуска 2008
Год закрытия
Численность 50000
Поясняющее видео https://www.youtube.com/watch?v=kPoYnykb33U
Адрес сообщества https://archiveofourown.org
Формируемые в сообществе компетенции
Инструмент
Цель сообщества
Схема
Социальный объект

Mm_graphviz

Fiesler C. et al. Growing Their Own
Legitimate Peripheral Participation for Computational Learning in an Online Fandom Community // Proceedings of the 2017 ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work and Social Computing. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2017. P. 1375–1386. https://dl.acm.org/doi/10.1145/2998181.2998210
Fandom communities come together over a shared love of media such as books or television shows, and have long been recognized as spaces for informal learning. In the act of creating fanworks (fiction, video, art, and webpages inspired by and dedicated to the things they love, from Harry Potter to Star Wars and everything in between) these fans often learn complex technical and communication skills. This learning takes place inside affinity spaces or communities of practice , where community members share a passion for fan creation and improve their skills through interaction with one another.